دسته‌بندی نشدهدندانپزشکی عمومی

علت درد دندان بعد از درمان دندانپزشکی

علت درد دندان بعد از درمان دندانپزشکی

یکی از دلایلی که می تواند باعث درد دندان شود خود کار دندانپزشکی است . چطور؟ بسته به مشکلی که به دندانپزشک مراجعه می گردد ، رفع آن ممکن است باعث ایجاد التهاب در داخل دندان شود.

خبر خوب این است، دردی که احساس می شود فقط چند روز تا چند هفته طول می کشد.

رفع پوسیدگی و  ترمیم با تاج دندان ممکن است  با دردی همراه باشد که یک یا دو هفته طول بکشد. در این میان ، می توان از  مسکن ها با نظر دندانپزشک را برای کنترل و تسکین درد استفاده کرد.

علت درد دندان بعد از درمان دندانپزشکی
علت درد دندان بعد از درمان دندانپزشکی

آیا دندان ها بعداز تمیز کردن آسیب می بینند؟

اگر طی چند سال تمیزکاری دندان و جرم گیری انجام نداده اید ، انجام دوباره ممکن است کمی ناراحت کننده باشد. باید بدانید که برخی از ناراحتی ها یا درد ها پس از تمیز کردن دندان به صورت حرفه ای عادی است.

حساسیت دندان ، یا ناراحتی در دندان ها ، اغلب پس از تمیز کردن دندان گزارش می شود. اما چرا اینگونه هست؟

در طی تمیز کردن دندان ،  دندانپزشک فشار بیشتری نسبت به حد معمول بر روی دندان ها وارد می کند و از ابزارهایی استفاده می کند که می توانند لثه را تحریک کنند. همه اینها در مقایسه با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزمره غیر معمول است.

بنابراین ، چه کاری می توانید انجام دهید؟ در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد اینکه چرا ممکن است بعد از تمیز کردن معمول دندان احساس درد کنید ، آورده شده است و  دارای نکاتی برای کمک به شما در کنار آمدن با این ناراحتی می باشد.

علت درد دندان بعد از درمان دندانپزشکی

چه عواملی باعث حساسیت دندان می شود؟

یکی از بزرگترین دلایل ناراحتی افراد پس از تمیز کردن و جرم گیری این است حساسیت دندان دارند. علت اصلی حساسیت دندان زمانی است که لثه به عقب کشیده شده یا عقب رفته و ریشه زیرین دندان را در معرض آسیب قرار داده اند.

دندان های ما توسط یک مینای دندان سخت محافظت می شود، این ناحیه از ریشه دندان توسط مینای دندان پوشانده نشده و بنابراین فوق العاده حساس است.

گرما ، سرما و فشار مواردی هستند که می توانند باعث ایجاد حساسیت شده و علائم درد را به ریشه دندان بفرستند.

مطالب مرتبط

بهترین درمان خانگی دندان درد

چگونه درد دندان را کم کنیم ؟

دلایل درد بعد از پر کردن دندان

چه موارد خاصی باعث واکنش حساسیت دندان می شوند؟

  • مسواک زدن بیش از حد با فشار زیاد: این یکی از دلایل عمده حساسیت است و ممکن است قبلاً آن را تجربه کرده باشید. در واقع ، حدود 2/3 از بزرگسالان هنگام مسواک زدن فشار زیادی وارد می کنند.
  • بهداشت دهان و دندان ضعیف : اجتناب از مسواک زدن روزانه و استفاده از نخ دندان می تواند باعث جمع شدن پلاک و باکتری شود و در نهایت منجر به تحلیل لثه گردد.
  • روش های دندانپزشکی : هر مقدار کار اضافی از جمله فشار و استفاده از ابزار در دهان شما می تواند باعث حساسیت شود ، به ویژه سفید کردن دندان ، تمیز کردن ، روکش دندان یا پر کردن  می تواند از دلایل باشد.
  • رژیم غذایی: غذاهای اسیدی یا سرشار از اسید می توانند باعث فرسایش مینای دندان و در نتیجه در بیرون قرار گرفتن ریشه شوند. علاوه بر این ، مصرف بیش از حد نوشیدنی های گرم یا سرد همچنین می تواند باعث حساسیت شود.

علت درد دندان بعد از درمان دندانپزشکی

علت درد دندان بعد از درمان دندانپزشکی ؛ درمان حساسیت دندان

اگر از حساسیت مداوم دندان رنج می برید ، ممکن است تسکین دهنده باشد که بدانید این یک تجربه معمول است و روش هایی برای درمان این ناراحتی وجود دارد.

مراقبت خوب از لثه و دندان از طریق مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه ، روش نهایی برای جلوگیری از حساسیت دندان است.

این ممکن است شامل استفاده از مسواک نرم و دوری از مسواک زدن بیش از حد باشد. اگر دندان های حساسی دارید در اینجا چند نکته برای کمک به رفع ناراحتی آورده شده است:

  • استفاده از خمیر دندان مخصوص حساسیت : مارکهای زیادی از خمیر دندان مخصوص دندانهای حساس موجود است. یکی از این موارد را امتحان کنید.
  • به آرامی مسواک بزنید: ایجاد این تغییر کوچک در برنامه روزانه می تواند کمک زیادی به کاهش ناراحتی شما کند.
  • شستشوی دهان با فلوراید : فلوراید اضافه شده می تواند به بازسازی و سفت شدن سطح دندان کمک کند.

اگر حساسیت شما واقعاً آزار دهنده است ، دندانپزشک خود را در جریان بگذارید. آنها سطح حساسیت را ارزیابی می کنند و برخی راهکارها را برای کمک به از بین بردن ناراحتی پیشنهاد می دهند. علاوه بر این ، آنها ممکن است روش دیگری برای تمیز کردن داشته باشند که کمتر دردآور باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *