چگونه درد دندان را کم کنیم ؟

در این مقاله قصد داریم که به ارائه اطلاعاتی در مورد روش های کم کردن درد دندان بپردازیم اگر به دنبال این هستید که در مورد روش های کم کردن درد دندان اطلاعاتی را کسب کنید، در این مقاله ما را همراهی کنید. حتما شما هم بارها دندان درد را در سنین مختلف تجربه کرده اید و به دلیل شدت درد به دنبال سریع ترین نسخه برای تسکین و کاهش درد بوده اید. در این مقاله با برخی از این روش ها آشنا خواهید شد.

روش های کم کردن درد دندان

 

یکی از وحشتناک ترین دردها مربوط به درد دندان است، عوامل مختلفی ممکن است که موجب ایجاد این درد وحشتناک شود که از مهم ترین آن ها می توانیم به التهاب مغز دندان، سکته قلبی، پوسیدگی دندان، دندان قروچه (فشردن یا ساییدن دندان ها بر هم)، التهاب لثه، فرسودگی مینای دندان، درد قفسه سینه، فشار سینوس ها، نشانگان مفصل گیجگاهی و … باشد. درد دندان به گونه ایست که ممکن است که برای ساعت های زیادی بخش های مرتبط با دندان را درگیر کند و موجب سلب آرامش و آسایش از شما بشود.

⚠  درمان پوسیدگی دندان  ⚠

روش های کم کردن درد دندان بسیار متنوع است و به شما این امکان را خواهد داد که این درد وحشتناک را تسکین دهید. در ادامه به مهم ترین روش های کم کردن درد دندان اشاره خواهیم کرد.

آب نمک از روش های کم کردن درد دندان

 

 

یکی از روش هایی که برای کم کردن درد دندان کاربرد دارد استفاده از آب نمک است. اگر به دنبال کاهش سریع درد دندان هستید از آب نمک استفاده کنید. استفاده از آب نمک برای تسکین درد دندان یکی از روش های قدیمی و سنتی می باشد که علم روز پزشکی نیز آن را تایید کرده است.

برای این کار یک قاشق غذاخوری از نمک را در داخل آب جوشانده بریزید و آن را بخوبی حل کنید و منتظر بمانید که از دمای آن کاسته و سرد شود. سپس مقداری از آب نمک را به مدت سی ثانیه در دهان خود بگردانید و در زمان کوتاهی حتما تاثیر آن را در کاهش درد دندان مشاهده خواهید کرد.

 چای سیاه از روش های کم کردن درد دندان

 

یکی دیگر از روش هایی که برای کاهش درد دندان از آن استفاده می شود، استفاده از چای سیاه پررنگ است از آنجا که در چای سیاه تانن به وفور یافت می شود لذا با حالت قابض کننده ای که دارد موجب می شود که التهاب موجود در دندان کاهش یابد و در نتیجه برای تسکین درد دندان مفید خواهد بود.

برای همین منظور یک چای کیسه ای را خیس کرده و در محلی که درد می کند قرار دهید؛ در مدت زمان اندکی تاثیر آن را مشاهده خواهید کرد.

سیر از روش های کاهش درد دندان

 

سیر نیز یکی از محصولاتی است که در کاهش درد دندان شما معجزه خواهد کرد. برای همین منظور می توانید یک حبه از سیر که له شده است را با نمک مخلوط کنید و بر روی دندان بگذارید یا این که یک الی دو حبه از سیر را بجوید و در روز دو الی سه بار آن را تکرار کنید و شاهد تاثیر آن خواهید بود.

توجه داشته باشید تمام روش های کاهش درد دندان موقتی هستند و شما باید در اولین فرصت به دندانپزشک مراجعه کنید تا علت اصلی درد دندان شما تشخیص داده شود و اقدامات درمانی انجام گردد.




آیا مایل به مشاوره رایگان دندانپزشکی هستید ؟

شما میتوانید با متخصصین دندانپزشک dental1 تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

مشاوره با دکتر سید محسنی

دکتر سید محسنی

 

[maxbutton id=”1″]

ورود به این مطب دندانپزشکی


مشاوره با دکتر پور محمد

[maxbutton id=”2″]

دکتر پور محمد

ورود به این مطب

اطلاعات عمومی دندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دندانپزشکی