خونریزی لثه و دندان نشانه چیست

خونریزی لثه و دندان نشانه چیست؟

خونریزی لثه و دندان نشانه ی چیست؟

مطالب مرتبط:

معرفی بهترین مرکز دندانپزشکی در منطقه 8 تهران

خونریزی شایعترین علامت بیماری لثه می باشد، اما این تنها مسئله ای نیست که می تواند این مشکل را ایجاد کند. بیایید نگاهی دقیق تر به خونریزی لثه، دلایل مختلف و آنچه می توانیم در مورد آن انجام دهیم، بیاندازیم.

برای مشاوره در زمینه خونریزی لثه و راه های درمان ان ، میتوانید با مطب تخصصی Dental Castle دکتر سید محسنی تماس بگیرید : 

ارتباط با ما

خونریزی لثه و دندان نشانه چیست

  • التهاب لثه و پریودنتیت

با گذشت زمان، اگر در روال مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دقت کافی نداشته باشیم، پلاک (یک فیلم چسبنده و پر از باکتری که دندان های ما را می پوشاند) در امتداد خط لثه جمع می شود.

التهاب لثه

مطالب مرتبط:

خونریزی لثه

در نهایت، پلاک به سنگ تارت تبدیل می شود و  لثه را تحریک خواهد کرد، این شرایط باعث خونریزی بیشتر و التهاب لثه یا مرحله اولیه بیماری لثه خواهد شد.

بیماری پیشرفته تر لثه، پریودنتیت است، جایی که عفونت روی فک و بافت های پشتیبانی کننده دندان ها به لثه و همچنین خود لثه ها تأثیر می گذارد. از دست دادن دندان در این مرحله یک نگرانی اساسی است، بنابراین نگذارید تا این حد بیماری پیش رود!

  • کمبود ویتامین C و K

اگر لثه خونریزی دارد اما به بیماری لثه مبتلا نیستید، از پزشک خود بخواهید که سطح ویتامین C و K را بررسی کند و مطمئن شوید که منابع خوبی از این ویتامین ها را در رژیم غذایی خود گنجانده اید، مانند:

  • مرکبات
  • کلم بروکلی
  • توت فرنگی
  • گوجه فرنگی
  • سیب زمینی و فلفل دلمه ای برای ویتامین C 
  • شاهی، کلم پیچ، اسفناج، کاهو، سبزی خردل، دانه های سویا و روغن زیتون برای ویتامین K
خونریزی لثه و دندان نشانه چیست
خونریزی لثه و دندان نشانه چیست
  • آسیب رساندن بیش از حد به بافت لثه

آسیب رساندن به بافت لثه تا حد خونریزی (و حتی بدتر) به راحتی و با مسواک زدن بسیار سخت امکان پذیر است. هنگام مسواک زدن به یاد داشته باشید که در حال تمیز کردن دوغاب کاشی نیستید.

شما در حال تمیز کردن بافت نرم و زنده هستید و مسواک زدن ملایم کافی خواهد بود. بهتر است از یک مسواک با موهای نرم استفاده کنید.

راهی که به وسیله آن متوجه خواهید شد که احتمالاً بسیار محکم مسواک زده اید این است که، موهای فرچه مسواک به سرعت به سمت خارج خم شده اند.

برای مشاوره با بهترین دندانپزشکی در سعادت اباد ، با مطب ِDental Castle تماس بگیرید : 

ارتباط با ما

  • استفاده از نخ دندان

استفاده از نخ دندان

مطالب مرتبط:

معرفی بهترین دندانپزشک برای جراحی لثه در تهران

گاهی نخ دندان کشیدن برای اولین بار در مدتی ممکن است کمی خونریزی ایجاد کند، اما این مسئله دلیل نمی شود که کشیدن نخ دندان را قطع نمایید. اگر دلیل دیگری وجود ندارد، خونریزی باید پس از چند روز برطرف شود، اما اطمینان حاصل کنید که هنگام کشیدن نخ دندان، لثه خود تحت تنش قرار نمی دهید.

در هنگام کشیدن نخ دندان باید سعی شود نخ زیر خط لثه قرار بگیرد و بایستی از قرار گرفتن مستقیم نخ در بین لثه ها خودداری شود. همچنین بهتر است بدانیدً در هنگام نخ کشیدن دندان باید با یک حرکت عقب و جلو با دقت به سمت پایین حرکت نمایید.

خونریزی در لثه چیست؟

خونریزی لثه و دندان نشانه چیست

چگونه می توان از خونریزی لثه و دندان جلوگیری کرد؟

جلوگیری از خونریزی لثه و دندان

مطالب مرتبط:

هزینه جراحی لثه

  • محافظت از سلامت لثه

اولین قدم برای داشتن لثه های سالم، رعایت بهداشت دهان و دندان می باشد. این بهداشت شامل مسواک زدن دو بار در روز به مدت دو دقیقه کامل با مسواک فرچه نرم، کشیدن نخ دندان روزانه و ویزیت سالانه دو بار به دندانپزشک می باشد.

محافظت از سلامت لثه

مطالب مرتبط:

متخصص جراحی لثه در شهرک غرب

یک راه خوب برای تسکین لثه های حساس، استفاده از آب نمک گرم است (اما آن را قورت ندهید). همچنین استفاده از مسواک برقی نیز مناسب می باشد، این مسواک ها در تمیز کردن دندان بهتر عمل می کنند و احتمال اینکه با آنها با شدت مسواک بزنید، کم خواهد بود.

  • مراجعه به دندانپزشک

اگر اخیراً هنگام مسواک زدن، متوجه خونریزی لثه شده اید، اولین کاری که باید انجام دهید تعیین وقت ملاقات با دندانپزشکی است.

دندانپزشک می تواند مشخص کند که منشا این مشکل چیست؟ و اقدامات صحیح بعدی برای بازگشت سلامت لثه چه خواهد بود!

مطالب مرتبط:

ورم لثه و درمان آن

دندانپزشکی عمومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دندانپزشکی