مراحل کامپوزیت دندان

مراحل کامپوزیت دندان

استفاده از کامپوزیت برای بازیابی شکل و عملکرد دندانهای آسیب دیده در اثر پوسیدگی ، افزایش سن یا ضربه ، مورد استقبال گسترده جامعه دندانپزشکی قرار گرفته است.هم دندانپزشکان و هم بیماران تمایل زیادی برای ترمیم دندان ها با این روش دارند و این روش ماندگاری زیادی دارد.انجام صحیح مراحل کامپوزیت دندان اهمیت زیادی در گرفتن بهترین نتیجه و افزایش طول عمر کامپوزیت دندان دارد.

توصیه های فراوانی در مورد مراحل آماده سازی دندان ، نحوه ی قرار دادن کامپوزیت و ترمیم دندان وجود دارد و تحقیقات نشان می دهد که طول عمر کامپوزیت به چندین متغیر بستگی دارد که دندانپزشک با آگاهی از آنها می تواند باعث شود که نتیجه ی نهایی مطلوب بیمار باشد.

کامپوزیت دندان در دندانپزشکی زیبایی دکتر سید حسنی متخصص لمینت و کامپوزیت طرح لبخند در شرق غرب شمال تهران

در سایت دنتال بهترین مطب های دندانپزشکی در سطح مناطق مختلف تهران معرفی شده است که کامپوزیت و سایر روش های ترمیم و زیباسازی دندان ها را انجام می دهند.

فایل صوتی سوال و جواب کامپوزیت دندان را گوش کنید

 

مراحل کامپوزیت دندان
مراحل کامپوزیت دندان

چه عواملی برای گرفتن بهترین نتیجه در کامپوزیت دندان مهم هستند؟

متغیر های بسیاری مثل وجود پوسیدگی در دندان ،موقعیت دندان ها در دهان ، عادات و سبک زندگی بیمار ، کیفیت چسبندگی و توانایی مواد استفاده شده در ایجاد چسبندگی عامل موثر در موفقیت ترمیم دندان با کامپوزیت است.

مراحل کامپوزیت دندان

موفق بودن روش کامپوزیت به شدت به روش دندانپزشک و تجربه و مهارت او بستگی دارد و نمایانگر این مسئله است که انتخاب دندانپزشک خوب و مجرب تا چه اندازه مهم است.در جریان نصب کامپوزیت پزشک باید به تک تک جزییات توجه داشته باشد تا حاصل کار مطلوب باشد.

کامپوزیت دندان در دندانپزشکی زیبایی دکتر سید حسنی متخصص لمینت و کامپوزیت طرح لبخند در شرق غرب شمال تهرانبرای مشاوره با مطب Dental Castle روی لینک زیر کلیک کنید : 

ارتباط با ما ☎️📞

 

گالری عکس قبل و بعد کامپوزیت دندان کلیک

 

دسترسی سریع به مطالب

قیمت کامپوزیت دندان تفاوت کامپوزیت و لمینت چیست؟
 برند ونیر کامپوزیت  کامپوزیت دندان 
مقایسه کامپوزیت میکروفیل با کامپوزیت آی پی ای چند نوع کامپوزیت دندان وجود دارد
 ونیر کامپوزیت دندان چه مزایایی دارد سوالات لمینت و کامپوزیت 

 

قبل از شروع استفاده از کامپوزیت باید مطمئن شد که دندان ها تمیز هستند و سطح دندان عاری از پلاک و جرم باشد ، با این حال اگر دندان ها تمیز نباشند دندانپزشک قبل از هر کاری شروع به جرم گیری و پاک کردن سطح دندان می کند.

روی سطح دندان های تمیز شده باید خشک و بدون رطوبت باشد زیرا رطوبت باعث می شود که چسبندگی مواد استفاده شده در کامپوزیت کاهش یابد و کامپوزیت درست روی دندان نصب نشود.

سپس با مواد به خصوصی روی دندان ها تخلخل ایجاد می شود تا سطح دندان برای نصب کامپوزیت آماده شود.هدف از این کار این است که کامپوزیت با حداکثر چسبندگی روی دندان بچسبد.

در ادامه دندانپزشک آغاز به قرار دادن کامپوزیت روی دندان می کند و بعد از اینکه کاملا روی دندان قرار گرفت در روی دندان پولیش زده می شود.از مزایای کامپوزیت دندان این است که جز در مواردی محدود نیاز به تراش دادن دندان وجود ندارد .

هزینه ی کامپوزیت دندان

میزان سلامت دندان ها و روش درمانی استفاده شده در کنار اینکه چه تعداد دندان قرار است کامپوزیت شوند در تعیین میزان هزینه ی لازم اثر گزار است .کیفیت موادی که استفاده می شود هم اهمیت دارد، اگرچه توصیه می شود از مواد ارزان قیمت استفاده نشود زیرا طول عمر کامپوزیت در این حالت کاهش می یابد.

دندانپزشکان زیادی اقدام به نصب کامپوزیت می کنند اما باید دانست که تجربه و مهارت در این روش بسیار تعیین کننده است و گاهی با کمی هزینه ی اضافی میتوان کیفیت ترمیم دندان را بالا برد علاوه بر این کامپوزیت دندان یک روش زیبایی هم می باشد به بهبود چهره و لبخند کمک فراوانی می کند .

 

 

لمینت سرامیکی و کامپوزیتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دندانپزشکی