انواع کامپوزیت دندان

انواع کامپوزیت دندان

موضوعاتی که در ادامه میخوانید :

انواع کامپوزیت دندان

از روش های زیبایی در دندانپزشکی که برای زیباکردن لبخند و ظاهر دندان ها به کار می روند می توان روش کامپوزیت را نام برد.کامپوزیت انواع مختلفی دارد از جمله ونیر کامپوزیت ،کامپوزیت سوئیسی یا ای پی اس و کامپوزیت آمریکایی که از مشهورترین و پرطرفدارترین روش های کامپوزیت هستند.انتخاب انواع کامپوزیت  با توجه به سلیقه ی بیمار ،نظر پزشک و شرایط دندان است.

در کامپوزیت انتخاب دکتر خوب و مجرب برای نتیجه ی مطلوب بسیار اهمیت دارد زیرا در صورتی که کامپوزیت درست نصب نشود احتمال صدمه دیدن لثه ها وجود دارد

 

کامپوزیت دندان در دندانپزشکی زیبایی دکتر سید حسنی متخصص لمینت و کامپوزیت طرح لبخند در شرق غرب شمال تهران

برای مشاوره با کلینیک Dental Castle روی لینک زیر کلیک کنید : 

ارتباط با ما ☎️📞

 

گالری عکس قبل و بعد کامپوزیت دندان کلیک

 

دسترسی سریع به مطالب

هزینه کامپوزیت دندان فرق کامپوزیت و لمینت چیست؟
بهترین برند ونیر کامپوزیت همه چیز درباره ی کامپوزیت دندان 
مقایسه کامپوزیت میکروفیل با کامپوزیت آی پی ای انواع کامپوزیت دندان
مزایای ونیر کامپوزیت دندان سوال درباره لمینت و کامپوزیت متداول و رایج

 

انواع کامپوزیت دندان
انواع کامپوزیت دندان

ونیر کامپوزیت چیست؟

این نوع از ونیر که از مواد رزینی ساخته شده با نام رزین کامپوزیتی هم شناخته می شود و به مانند انواع دیگر ونیر برای بهبودی شکل ظاهر دندان ها می باشد.

عموما نصب این نوع کامپوزیت در یک جلسه انجام می شود و برای سفت کردن آن روی دندان از نوع خاصی از اشعه استفاده می شود.همانطور که در بالا هم گفته شد عدم نصب صحیح کامپوزیت عوارضی مانند متورم شدن لثه را در پی دارد.

در ونیر کامپوزیت تغییر رنگ و ایجاد لثه در اثر برخی مواد غذایی یا دخانیات بیشتر از انواع دیگر است و ماندگاری آن در مقایسه با لمینت کمتر است.

هر گونه صدمه دیدن کامپوزیت برابر است با تعویض دوباره و صرف هزینه ی بیشتر.

انواع کامپوزیت دندان

در بحث هزینه ی کامپوزیت هم باید گفت که حجم آسیب در دندان ها و مقدار مواد کامپوزیت مورد نیاز تعیین کننده است. در کنار این کیفیت مواد به کار رفته و نوع کار دندانپزشک را هم باید ذکر کرد در هر حال در مقایسه با لمینت دندان ، کامپوزیت کم هزینه تر است.

ونیر ای پی اس یا سوئیسی چیست؟

پس از تنظیم اندازه های این نوع کامپوزیت با اندازه ی دندان ها به وسیله ی چسب مخصوصی به روی دندان ها نصب می شود.

این نوع از لمینت با استفاده از موادی از جنس سرامیک ساخته می شود و نام آن هم برگرفته از نوعی سرامیک می باشد.تطابق و سازگاری این نوع کامپوزیت با لثه ها بالا است.

طول عمر و ماندگاری کامپوزیت سوئیسی از ونیر کامپوزیت بیشتر است و امروزه برای جایگزینی با لمینیت و ونیر های قدیمی کاربرد دارند.

این نوع کامپوزیت به مانند ونیر کامپوزیت به راحتی دچار لکه و تغییر رنگ نمی شود.برای نصب ونیر سوئیسی نیازی به ترش دادن دندان ها وجود ندارد مگر در موارد ضروری که به صورت جزئی انجام می شود.

ظاهر ونیر سوئیسی حالت براق دارد.

کامپوزیت چگونه نصب می شود؟

بعد از انتخاب نوع و مدل کامپوزیت انتخابی ، دندان پزشک بعد از معاینه اولیه شروع به تمیز کردن عمیق دندان ها می کند و بعد از جرم گیری دندان ها هم انجام می شود تا دندان ها کاملا تمیز شوند.

در مرحله بعد روی سطح دندان ها باید کاملا خشک و عاری از هر نوع رطوبت باشد.دندان پزشک برای اینکه ونیر به خوبی روی سطح دندان چسبانده شود با مواد اسیدی روی دندان حالت متخلخل ایجاد می کند.

بعد از این مرحله با زدن چسب بر روی دندان ها ، کامپوزیت بر روی دندان نصب می شود.

مقالات پیشنهادی

adminn

1 ماه پیش

adminn

1 ماه پیش

adminn

2 ماه پیش

adminn

2 ماه پیش

adminn

2 ماه پیش

adminn

2 ماه پیش

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *