بلیچینگ و سفید کردن دندان در یک روز با روش بلیچینگ لمینت و کامپوزیت

سلامت دهان و دندان | مواد غذایی اسیب زننده به سلامت دندان

سلامت دهان و دندان در کنار توجه به سلامت کل بدن یکی از مهم ترین اولویت ها در جوامع امروز است ; دهان و دندان از اساسی ترین و مهم ترین بخش های بدن ما هستند که وظایف متعدد و حیاتی در سیستم بدن ما دارند.سلامتی ; بهداشت و مهم تر از همه حفظ این سلامتی در دندان ها ،دهان ;لثه و زبان و….که در کنار هم یکی از پر اهمیت ترین اعضا در انجام اعمالی بسیار ضروری از قبیل تنفس و تغذیه و…هستند،بسیار ضروری است.

مشکلات رایج دندانپرشکی و دندان

این ضرورت برای همه گان تا حدی مشخص و آشکار است مثل ; تاکیدات فراوان بر مسواک زدن و همچنین مراجعه منظم به دندانپزشکی و… عمل مسواک زدن باید از کودکی جز آموزش ها به کودک باشد و این روند مراقبتی در کنار کار های مکمل و مفید مثل استفاده از نخ دندان و مصرف دهان شویه اغلب توقفی ندارد و روندی است که در کنار تمیزکردن و تاثیرات زیبایی بر چهره ی افراد ;کارکرد مراقبتی ، پیشگیری و جلوگیری از بسیاری از مشکلات و معضلاتی که بهداشت و سلامت دهان و دندان را تهدید می کنند،دارد.

در کنار این بارها بر لزوم مراجعه منظم و بابرنامه به دکتر دندان پزشک تاکید شده است چرا که دندانپزشک طیف وسیعی از اقدامات درمانی تا زیبایی در کنار شناسایی ;پیشکیری و درمان را برای دهان و دندان های شما انجام میدهد که در صورت لزوم عمل جراحی هم انجام خواهد شد.

سلامت دهان و دندان

در این نوشته تلاش داریم در کنار اعمال خود مراقبتی مثل مسواک زدن و…. همچنین معاینات منظم دکتر دندانپزشک تان شما را با مواد غذایی که در بهداشت و حفظ سلامتی دهان و دندان نقش دارند آشنا کنیم;

آشنایی با بهداشت و حفظ سلامتی دهان دندان

آن چیزی که در لیست خرید هفتگی یا ماهانه شما وجود دارد و نقش اساسی در تغذیه شما و خانواده برعهده دارد ; میتواند در داشتن لبخندی زیبا با دندان هایی سفید و سالم و همچنین نفسی تازه و خوشبو هم بسیار مثمرثمر باشد.

مینای دندان شما که سپر دفاعی دندان ها است و از بین رفتن یا صدمه دیدن آن میتواند  ; صدمه ی زیادی به سلامت و کیفیت دندان های شما بزند که عدم توجه با آن شما را با مشکلات فراوانی روبه رو میکند که یک مورد از آن پوسیدگی دندان است که به شدت سلامت دهان و دندان را تحت تاثیر قرار می دهد.اگر خواستار دندان های مستحکم و قدرتمند هستید لازم است بدانید که منبع اصلی تقویت مینای دندان کلسیم و فسفر است که شما در تغذیه روزانه خود میتوانید آنها را برای بدن تامین کنید.

مواد غذایی خطر ساز برای سلامت دهان و دندان

 

لبنیاتی مثل ماست و شیر و…در کنار ماهی و میگو که از غذا های دریایی هستند و همچنین پنیر سویا یا توفو (پنیر سویا، غذایی است که از فرایند بستن شیر سویا به دست می‌آید) ،شلغم و بادام و آجیل ،میوه هایی مثل پرتقال و سبزیجاتی از قبیل شاهی ، کنجد و لوبیا چشم بلبلی از منابع اصلی تامین کلسیم هستند که در کنار کمک به مینای دندان خواص بی شمار دیگری هم دارند.

تیر کشیدن دندان نشانه چیست
برای تامین فسفر هم میتوان از ماهی ، برنج و گوشت قرمز نام برد و همچنین عدس ، دانه های کنجد ، برنج قهوه ای ، بادام زمینی و تخمه ی آفتاب گردان ، گوشت مرغ ، لوبیا قرمز و سیب زمینی موادی سرشار از فسفر هستند .
حفظ سلامت مینای دندان از مشکلاتی مثل پوسیدگی پیشگیری به عمل می آورد و مطمئنا مراقبت از آن و داشتن تغذیه ای مناسب باعث خواهد شد متحمل هزینه های اضافی برای درمان مشکلاتی ناشی از صدمات مینای دندان نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.