دسته‌بندی نشدهدندانپزشکی عمومی

دندانپزشکی برای خانم های باردار

دندانپزشکی برای خانم های باردار


بارداری یک دوره هیجان انگیز است و بدن فرد ، دچار تغییرات گسترده ای خواهد شد و این به آن معنا نیست که باید برنامه مراقبت از دهان و دندان را کنار گذاشت.

در واقع، مهم است که شما از دندان های خود مراقبت فوق العاده ای داشته باشید تا از مواردی مانند التهاب لثه در بارداری و مشکلات جدی، براحتی جلوگیری کنید.

دندانپزشکی برای خانم های باردار

آیا در دوره بارداری احتمال پوسیدگی دندان بالا می رود؟


هنگامی که شما باردار می شوید، تعادل هورمونی بدن به طرز چشمگیری تغییر می کند. و اگرچه در طی بارداری، کلسیم استخوان های مادر کاهش می یابد، اما مطالعات نشان می دهد که دندان ها از برداشت کلسیم و فسفات از داخل پالپ، در امان خواهند بود.

با این حال، محیط دهان کمی تغییر می کند و باعث از بین رفتن مواد معدنی دندان می شود. این امر می تواند با توجه به کاهش غلظت یون های کلسیم و فسفات و در نهایت کاهش ظرفیت بافری و خاصیت خنثی سازی بزاق دهان شما عزیزان همراه باشد.

همچنین، بالا رفتن میزان باکتری استرپتوکوک موتاس، لاکتوباسیل و مخمر با توجه به تغییر سیستم ایمنی بدن، سبب کاهش محافظت در برابر باکتری خواهد شد.

درمان پوسیدگی دندان

دندانپزشکی برای خانم های باردار

آیا عکسبرداری از دندان برای مادران باردار خطرناک است؟


اشعه ایکس دندان در دوران بارداری بی خطر است و میزان پرتوی مورد استفاده در اشعه ایکس دندان بسیار کم است و طبق گفته انجمن دندانپزشکی آمریکا و انجمن بارداری آمریکا، برای آسیب رساندن به بانوان باردار یا نوزاد او کافی نیست.

فراتر از آن، یک لایه محافظتی اضافی  وجود دارد که باعث می شود این فرآیند حتی برای همه افرادی که نیاز به عکسبرداری با اشعه ایکس دندان دارند، ایمن تر شود.

در برخی مراکز، دندانپزشک پیش از روشن کردن دستگاه اشعه ایکس، پیش بند سنگینی را روی شما قرار می دهد. این پیش بند سربی می باشد، که برای به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض اشعه طراحی شده است. پیش بند به اندازه کافی بلند است و می تواند شکم را بپوشاند، و از کودک در طی فرآیند اشعه ایکس محافظت نماید.

دندانپزشکی برای خانم های باردار
دندانپزشکی برای خانم های باردار

دندانپزشکی در شرایط بارداری چگونه است؟


نکته قابل توجه در این شرایط اینست که، سعی شود قبل از بارداری مشکلات دهان و دندان را برطرف نمایید. اما اگر با توجه به مشکلات اورژانسی دهان و دندان در این دوره حساس، به دندانپزشک مراجعه کردید، نباید نگران باشید، امروزه دندانپزشکان با استفاده از بی حسی مناسب در مقادیر کمتر و دقت بسیار زیاد براحتی مشکل شما  را بدون دردسر حل خواهند کرد.

دندانپزشکی برای خانم های باردار ؛ راهنمای مراقبتی برای مادران باردار برای دندان سالم تر:


دندانپزشک در مرحله اول می تواند تغذیه سالم و راهنمایی در مورد میان وعده های مناسب را به شما توصیه کند. همچنین توصیه می شود! حداقل یک ساعت بعد از تهوع از مسواک زدن خودداری کنید و از خمیر دندانهای حاوی فلوراید استفاده کنید.

زایلیتول نیز در دوران بارداری توصیه شده است( البته با تجویز پزشک یا دندانپزشک) و می تواند پوسیدگی ناشی از استرپتوکوک موتانس را در دهان مادر کاهش دهد. اما از تمامی این مسائل مهمتر، حداکثر رسیدگی به بهداشت دهان و دندان می باشد.

به پزشک خود اعتماد کنید و شرایط خود را بازگو کنید، او در طی تمامی مراحل مراقب شما خواهد بود.


بالاترین تخفیف دندانپزشکی در تهران

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *