لیست قیمت عصب کشی در سال 1402

قیمت عصب کشی (Endodontic Therapy or root canal)

عصب کشی(درمان ریشه) چیست؟

عصب کشی نوعی روش درمانی موفق برای ترمیم و نجات دندان آسیب دیده و یا آلوده، به جای کشیدن آن است. در واقع زمانی که عصب و پالپ دندان در اثر پوسیدگی تحت تاثیر قرار بگیرند به نوعی آلوده و ملتهب خواهند شد و در اثر خوردن مایعات سرد و یا گرم به شدت واکنش نشان می دهند.

البته گاه! اقدامات مکرر دندانپزشکی بر روی دندان و یا پرشدگی های بزرگ، ایجاد ترک یا تراشه در دندان به دلیل ضربه به صورت نیز می تواند موجب آسیب دیدگی عصب و یا پالپ دندان شود.

علائم نیاز به عصب کشی

لیست قیمت هزینه عصب کشی 1402

در تعیین میزان قیمت عصب کشی دو عامل موثر است ، اول مورد این است که کدام دندان قرار است عصب کشی شود و در کدام بخش از دهان قرار دارد و مورد دوم میزان آسیب دیدگی و شرایط دندان می باشد.

به طور میانگین عصب کشی یا درمان ریشه در تهران بین 700 هزار تا یک میلیون و دویست هزینه دارد.در عصب کشی تخصصی قیمت ها بیشتر می شود.

عصب کشی به همراه پر کردن

درمان قیمت (تومان)
عصب کشی دندان تک کانال 1 تا 2 میلیون
عصب کشی دندان دو کانال 1.4 تا 2.5 میلیون
عصب کشی دندان شماره 6 1.8 تا 2.2 میلیون
عصب کشی دندان شماره 7 2 تا 2.4 میلیون
عصب کشی دندان عقل 2 میلیون
پین
300 هزار تومان

قیمت سایر خدمات دندان پزشکی 1402 :

آیا عصب کشی درد دارد؟

اقدامات درمانی ریشه به دردناک بودن شهرت دارند. اما این روش دردناک تر از قرار دادن یک پر کننده نخواهد بود. البته در چندین دهه قبل، درمان ریشه اغلب دردناک بود.

اما امروزه با پیشرفت مطالعات دندانپزشکی و وجود بی حسی های موضعی، اکثر افراد در درمان ریشه توسط دندانپزشک با درد کمی مواجه می شوند. در حقیقت می توان گفت زندگی با دندان پوسیده احتمالا دردناک تر خواهد بود.

کلیک کنید :

سوال و جواب مهم در زمینه عصب کشی

هزینه عصب کشی

عصب کشی و همه چیز درباره قبل و بعد از درمان ریشه دندان

مراقبت های بعد از عصب کشی دندان شامل چه مواردی است؟

عصب کشی چگونه انجام می شود؟

در این روش ابتدا دندانپزشک پس از تزریق و تاثیر بی حسی، دندان شما را از طریق تاج (قسمت صاف بالای دندان)، باز می کند تا به بافت نرم مرکز دندان (پالپ) دسترسی پیدا کند. سپس هرگونه آلودگی را از بین خواهد برد. همچنین اگر شما عزیزان دچار آبسه دندان شده اید دندانپزشک قادر به تخلیه همزمان آن خواهد بود.

و در صورت لزوم دندانپزشک با یک آنتی بیوتیک موضع را پوشش می دهد تا عفونت ایجاد شده سرکوب شود و در انتها پس از تمیزی ریشه، دندان به وسیله آمالگام و یا کامپوزیت پر خواهد شد.

بهتر است بدانید! عصب دندان برای سلامت و عملکرد دندان از اهمیت حیاتی برخوردار نیست. تنها عملکرد آن حسی است و فقدان عصب تاثیری در عملکرد دندان شما عزیزان نخواهد داشت.

همچنین جالب است بدانید! دندان  های جلو (دندان های گزنده) معمولاً یک ریشه دارند که حاوی 1 کانال می باشد و دندانهای پرمولر و دندانهای مولر پشتی (دندانهای جونده) دارای 2 یا 3 ریشه هستند که هر کدام حاوی 1 یا 2 کانال می باشند. و هرچه ریشه یک دندان بیشتر باشد، مدت زمان درمان آن طولانی تر می شود.

اگر نیاز باشد که درمان طی چندین جلسه انجام شود، دندانپزشک شما ممکن است مقدار کمی دارو در کانال تمیز شده قرار دهد تا باکتری های باقیمانده را تا ویزیت بعدی از بین ببرد سپس با پرکنی موقتی محل را می پوشاند.

عصب کشی دندان چگونه انجام میشود ؟

چرا باید عصب و پالپ دندان حذف شود؟

وقتی بافت عصبی یا پالپ دندان آسیب ببیند، از بین می رود و باکتری ها در محفظه پالپ شروع به تکثیر می کنند. باکتری ها و سایر بقایای پوسیده می توانند باعث ایجاد عفونت یا آبسه دندان شوند. آبسه یک توده چرکی است که در انتهای ریشه دندان تشکیل می شود.

عفونت در ریشه دندان می تواند باعث  گسترش التهاب به مناطق دیگر صورت، گردن یا سر و از بین رفتن استخوان در نوک ریشه شود.

علائم نیاز به درمان ریشه چیست؟

مهمترین علامت بروز پوسیدگی در دندان درد است که اگر به موقع درمان شود با هزینه ای کمتر برای شما عزیزان براحتی حل خواهد شد.

اما اگر درمان به موقع صورت نگیرد! ممکن است با علائمی همچون حساسیت در برابر گرمی و سردی، درد در هنگام جویدن و یا گاز گرفتن، وجود توده ای برجسته بر روی لثه، التهاب و درد در ناحیه لثه، تیرگی در دندان و یا ترک دندانی مواجه شوید.

مراقبت های پس از عصب کشی چه می باشد؟

تا زمانی که عصب کشی کاملاً به پایان نرسیده است و با پرکنی موقتی بسته شده است، سعی کنید از جویدن خودداری کنید. این کار به تمیز نگه داشتن ناحیه کمک می کند و ممکن است از شکستن دندان شکننده قبل از ترمیم کامل جلوگیری کند.

همچنین پس از پایان درمان با رعایت بهداشت دهان دندان (مسواک زدن، استفاده از نخ دندان و دهان شویه) از دندان های خود محافظت نمایید و در فواصل زمانی مشخص برای چکاب دندان های خود و جلوگیری از بروز آسیب های جدی دیگر به دندانپزشک مراجعه فرمایید.

کلیک کنید :

مراقبت های پس از عصب کشی + لیست مسکن مناسب عصب کشی

نکته! محافظت از دندان های طبیعی بهترین گزینه است. روش عصب کشی می تواند به نجات دندان های طبیعی شما کمک کند.

مراکز عصب کشی در تهران

نام مطب عصب کشی در تهران آدرس تماس
دندانپزشکی شرق دنتال خیابان ظفر قندی 196-نبش خیابان طاهری-پلاک 34-ساختمان پزشکان تهرانپارس-طبقه 4-واحد 43

۰۲۱۲۶۸۰۹۰۱۱