دسته‌بندی نشده

لمینت دندان چیست؟

دندانپزشکان در حال آماده کردن لمینت

لمینت دندان  پوسته نازکی است که توسط مواد همرنگ دندان رنگ بر اساس نیاز فرد طراحی شده است. این پوسته ها به سطح جلویی دندان ها متصل می شوند تا رنگ، شکل، اندازه یا طول آنها تغییر کند و ظاهر را عوض کند و بهبود ببخشد. وینرهای دندانی (گاهی اوقات به عنوان روکش های پورسلین یا ورقه های چینی یا سرامیکی دندان  نامیده می شوند) پوسته های نازک و سفارشی از مواد دندانی هستند که برای پوشش سطح جلویی دندان ها جهت بهبود ظاهر چهره طراحی شده اند. این پوسته ها در جلو دندان ها  باعث تغییر رنگ، شکل، اندازه و یا طول دندان می شوند.

این لمینت ها از لایه های نازک  چینی یا سرامیک ساخته شده  که به جای مینای طبیعی دندان  و لایه چسبنده آن  جایگزین می شوند. بر خلاف باور عموم، برای ساخت لمینت از این جنس نیازی نیست که دندان ها را از بین بروند و در صورت انتخاب روش مناسب درمان توسط دندانپزشک متخصص، فقط نیاز به آماده سازی برای جاگذاری این ورقه ها بدون آسیب رساندن به دندان های طبیعی هست.در کنار جنبه زیبایی، عملکرد صحیح لمینیت مهم است، همچنین اتصال درست و صحیح دندان های طبیعی و  لایه ی لمینت ضروری است.

 

آیا لمینت دندان می تواند دندان های شما را خراب کند؟

نه،  اگر متخصص دندانپزشک شما تجربه دندانپزشکی زیبایی و تبحر کافی داشته باشد دندان های طبیعی شما صدمه نخواهند دید،. دندانپزشک  از شما می خواهد که با  اشعه ایکس  از دهان و فکتان عکسبرداری کند و دندان هایتان را بررسی نماید تا اطمینان حاصل کند که لمینیت دندان برای شما مناسب است. اگر دندانپزشک  را تشخیص دهد که ورقه لمینت برای شما مناسب نیست، گزینه های دیگر مانند روکش کامپوزیت، پیوند دندان، ارتودنسی، سفید کردن دندان یا فقط  تغییرشکل دندان پیشنهاد می شود.شما باید اطلاعات کافی در مورد همه گزینه ها داشته باشید تا بتوانید بهترین راه را انتخاب کنید.

مزایای استفاده از لمینت

از آنجایی که لمینیت برای هر کسی همانند دندان اصلی خودش ساخته شده است و منحصر به فرد است، بنابراین غیر ممکن است تفاوت بین لمینیت و دندان طبیعی را تشخیص دهید. لایه ی لمینت بر خلاف دندان های طبیعی، به دلیل استفاده از موادی با فن آوری بالا برای ساخت آنها در برابرلکه های چای و قهوه  مقاوم است.

لمینت ها می توانند سفید ترین رنگ را برای اکثر دندان های تیره که در برابر روش های دیگر سفید کردن سرسخت هستند ،به ارمغان بیاورد.

معایب لمینت

تولید لمینت های پروسیلن زمان زیادی است وزمان  تاخیر در نصب این لایه ها حداقل یک هفته است. بیمار می تواند از لمینیت به عنوان دندان طبیعی استفاده کند اگر لمینت به درستی متصل شده و عوامل تخریب دندان محدود یا نابود شوند. با وجود پایداری بالا، لایه  ها ممکن است شکننده باشند.لمینیت نباید تحت فشار قرار بگیرد، به همان دلیل که دندان های طبیعی نیز نباید تحت فشار باشد. به عنوان مثال، شما باید از خوردن ناخن، یخ خوردن یا باز کردن در های نوشیدنی با دندان های لمینت شده خود اجتناب کنید.

لمینت در غرب تهران

 

منبع:https://www.dorrclinic.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *