دانستنی های دندان ، دندان های شیری یک کودک

محیط دندانپزشکی برای کودکان

موضوعاتی که در ادامه میخوانید :

5 راه تا محیط دندانپزشکی برای کودکان جذاب باشد

 

کلینیک های دندانپزشکی در همه جای دنیا تلاش میکنند تا کنار روش ها و متد های تخصصی ،محیط ظاهری را هم برای بیمار ایده آل سازی کنند تا از اظطراب و استرس بیمار بکاهند.در دندانپزشکی کودکان این مسئله اهمیت بارزی دارد.

کودک در حال مسواک زدن

اگر مطب دندانپزشکی شما به طور خاص برای بزرگسالان طراحی شده باشد، شما باید مطب خود را  طوری طراحی کنید تا هم برای بیماران خردسال و والدین آنها محیطی خوشایند باشد. دستیابی به توازنی میان آنچه والدین و کودکان می خواهند، می تواند پیچیده باشد، اما این غیرممکن نیست. در زیر پنج راه برای طراحی دفتر دندانپزشکی خود برای قرار دادن لبخند روی صورت مراجعه کنندگان خردسال وجود دارد.

 

اتاق انتظار

 

اگر میخواهید دفتر دندانپزشکی خود را دوستانه تر کنید، اتاق انتظار محل مناسب برای شروع است. یک منطقه بازی ایمن که در آن کودکان می توانند رنگ آمیزی کنند، بسازند  و کتاب بخوانند در حالی که  منتظر نوبت خود در صندلی دندانپزشک هستند، به اتاق انتظار اضافه کنید.

 

برای بچه های بزرگتر، حتی می توانید یک سیستم بازی را در مطب اضافه کنید. مهمتر از همه، اطمینان حاصل کنید که والدین می توانند فرزندان خود را از هر صندلی در اتاق انتظار ببینند.

گذر زمان

حتی حساس ترین والدین هم  می دانند که تلویزیون در شرایط خاص مفید است. گاهی اوقات، به نظر می رسد که هیچ چیز مانند یک برنامه تلویزیونی مورد علاقه ، آرامش  به همراه نداشته باشد. در حالی که پزشک  دندان ها را معاینه می کند، مانیتورها را در هر دو اتاق انتظار و محل کار پزشک نصب کنید تا کودکان را سرگرم  سازد. علاوه بر این، گفتگو را با صحبت کردن در مورد چیزهای مورد علاقه بیمار ادامه دهید: غذاها، بازی ها و سریال های تلویزیونی.

 

محیط دندانپزشکی برای کودکان ، کودک روی میز دندانپزشکی

قفسه جایزه

چه کسی دوست ندارد پاداش برای یک کار خوب انجام دهد؟  اکثر کودکان به خوبی می دانند که اگر با پزشک هنگام معاینه کردن دندان هاشان همکاری کنند، جایزه ویژه ای به دست خواهند آورد.

معاینه

در زمان معاینه  خود، از استفاده از کلمات مانند “دردناک”، “تزریق” یا حتی “سوزن” خودداری کنید. هنگام صحبت کردن با کودکان درمورد روش های خود، توضیح مثبت و سازنده داشته باشید.

 

استفاده از عبارات مثبت به نظر می رسد سرگرم کننده باشد تا ترسناک و استرس زا

آموزش  به کودکان که دندانپزشک برای آنها  فقط بهترین را می خواهد باید در خانه شروع شود. تشویق والدین به صحبت کردن با بچه های کوچک خود در مورد دندانپزشک در حالت خوش بینانه و مثبت قبل و بعد از قرار ملاقات مفید و موثر است. به طور مستقیم با کودک صحبت کنید تا به طور مثبت به آنها آموزش دهید تا اهمیت حفظ سلامت دهان و دندان را دریابند.

دختر بچه در حال مسواک زدن

حرف آخر اینکه؛ برای اینکه  محیط دندانپزشکی برای کودک راحت و استاندارد باشد رعایت مواردی که در بالا ذکر شد بسیار با اهمیت است.کلینک  تخصصی دندان پزشکی با اطمینان از اینکه کودکان و والدینشان در کنار بهره مندی از خدمات بهداشتی و سلامتی جهت بهبود سلامت دهان و دندان خانواده ، از حضور در محیطی که استرس را کاهش داده و برای تک تک اعضای خانواده مفید است لذت خواهند برد.

منبع:https://www.sayeducate.com

مقالات پیشنهادی

adminn

1 ماه پیش

adminn

1 ماه پیش

adminn

2 ماه پیش

adminn

2 ماه پیش

adminn

2 ماه پیش

adminn

2 ماه پیش

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *