اطلاعات عمومی دندان

همه چیز کشیدن دندان عقل

یک جراح دندانپزشک می تواند دندان عقل را بکشد و این کار اغلب در کلینیک دندان پزشکی انجام می شود.البته ممکن است عمل کشیدن دندان عقل در بیمارستان انجام شود مخصوصا در مواقعی که نیاز هست چند دندان عقل با هم کشیده شود یا احتمال عوارض جدی وجود دارد.

اگر در دندان ها عفونت وجود داشته باشد جراحی تا زمان رفع عفونت به تاخیر می افتد و ممکن است برای عفونت، دندانپزشک آنتی بیوتیک تجویز کند.

در کنار مقاله ی “همه چیز درباره کشیدن دندان عقل” در سایت دنتال ، می توانید بهترین کلینیک ها و دندانپزشکان را در هر منطقه از تهران همراه با شماره تماس و آدرس مشاهده کنید.

همه چیز کشیدن دندان عقل

کشیدن دندان عقل چگونه است؟

قبل از کشیدن دندان عقل دندانپزشک با استفاده از بی حسی موضعی اطراف دندان را بی حس می کند.در مواردی که چند دندان عقل همزمان برداشته می شود ممکن است از بی هوشی عمومی استفاده گردد.

بیهوشی عمومی از درد در کل بدن جلوگیری می کند و در این روش احتمالا جراح دندانپزشک از بیمار بخواهد که شب قبل  جراحی از خوردن و نوشیدن پرهیز کند تا برای بیهوشی آماده باشد.

همه چیز کشیدن دندان عقل

روش کار به این صورت است که دندانپزشک برای کشیدن دندان عقل بافت لثه روی دندان را شکافته و هر نوع استخوان که دندان را پوشانده، خارج می کند .در ادامه بافت متصل کننده دندان به استخوان هم جدا شده و بعد دندان خارج می شود.

در برخی اوقات دندانپزشک دندان را به قطعات کوچکتر تقسیم می کند تا برداشتن آن آسان گردد.در صورت نیاز به بخیه از آن استفاده خواهد شد.بخیه ها ممکن است از نوع جذب شونده باشند و یا از نوعی که نیاز به کشیدن دارند.

دندانپزشک این نکته را به بیمار خواهد گفت که آیا نیاز به کشیدن بخیه هست یا نه.

بعد از کشیدن دندان عقل

در بیشتر اوقات دوره ی استراحت بیشتر از چند روز طول نمی کشد.داروهای مسکن و ضد درد برای بیمار توسط دندانپزشک تجویز می شود.

نکات زیر برای افزایش سرعت بهبودی تاثیر گزار است

• به صورت دوره ای گاز استریل را روی محل بگذارید بعد از آغشته شدن به خون آن را تعویض کنید.
  • در صورتی با گذشت 24 ساعت از کشیدن دندان خونریزی ادامه دارد با دندانپزشک تماس بگیرید.
  • چون دهان بی حس است مراقب گاز گرفتن لب و زبان باشید.
  • سر خود را روی بالش بلند بگذارید تا خونریزی تشدید نشود.
  • از کیسه یخ در روی گونه استفاده کنید.
  • حداقل برای یک روز بعد از عمل از انجام فعالیت های بدنی سنگین دوری کنید تا خونریزی افزایش نیابد.
  • غذاهایی مثل سوپ ، فرنی که نرم هستند بخورید و با افزایش بهبودی به تدریج غذاهای جامد مصرف کنید.
  • در روز های اول بعد از کشیدن دندان عقل از نی استفاده نکنید زیرا مکیدن با نی می تواند لخته های خون را شل کرده و باعث شود زخم دیرتر خوب شود.
  • بعد از یک روز برای کاهش تورم و درد می توان دهان را با آب نمک گرم شست.
  • مصرف سیگار اساسا مضر است حداقل 24 ساعت بعد از جراحی سیگار مصرف نکنید.
  • از لمس جای دندان با زبان یا دست خودداری نمایید.
  • به آرامی و با مراقبت مسواک بزنید

کشیدن دندان عقل برای رفع یک مشکل اساسی و پیشگیری از مشکلاتی است که ممکن است در آینده ایجاد شود.