مراقبت های دندان شیری

دندان های شیری

دندان های شیری 20 دندان هستند که در دوران کودکی به وجود می آیند و بعد جای خود را به دندان های دائمی و یا اصلی خواهند داد. مراقبت های دندان شیری باید توسط والدین برای خردسالان رعایت شود.

اگر از این دندان ها خوب مراقبت نکنیم سریعا پوسیده خواهند شد.

دندان های کودک شما در حال رشد است و در واقع این زمان است که، زمان مراقبت از آنها خواهد بود. حتی اگر تمامی دندان های شیری فقط برای مدت زمان کوتاهی باشند. سلامت و مراقبت از دندان شیری برای لثه کودک شما و رشد دندان های دائمی در آینده ضروری خواهد بود.

مراقبت های دندان شیری عکس کودک

باید از دندان های جدید کودک خود بهترین مراقبت را داشته باشید. ما در اینجا چند راهنمایی عملی به شما خواهیم داد.

قبل از به وجود آمدن دندان های کودک باید مراقبت را شروع کنید

قبل از اینکه دندان های کودکان رشد کنند و یا در واقع به وجود بیاید، باید دهان آنها را تمیز کنید، بعد از هر تغذیه لثه ها را با یک دستمال مرطوب گرم یا مرطوب  و با کمک انگشت بمالید. همچنین می توانید از دستگاه های پلاستیکی نرم برای دندان ها استفاده کنید و مواد اضافی غذایی را از دهان آنها پاکسازی نمایید.

مراقبت های دندان شیری
به کودک عزیزتان مسواک زدن را یاد بدهید

زمانی که دندان ها شروع به رشد می کنند باید از آنها مراقبت کنید. بسیاری از والدین معتقد هستند که دندان های شیری کودک مهم نیست زیرا در نهایت جایگزین دندان های دائمی می شوند. اما دوران مراقبت از دندان شیری بسیار مهم و ضروری است.

لوازم مخصوص بهداشت دندان کودکان
لوازم مخصوص بهداشت دندان کودکان

 

✅در دوران دندان شیری باید به بچه ها جویدن غذا را یاد بدهید زیرا اگر به درستی رعایت نکنند باعث عفونت لثه یا گینویویت خواهد شد. حتی بین دندان های دائمی فاصله ایجاد می شود. والدین بچه ها باید در مواظبت از دندان شیری بسیار تلاش کنند زیرا باعث به وجود آمدن حفره در دندان های کودک و تغییر رنگ آنها خواهد شد.

 

 

❌قرار دادن کودکان در رختخواب با یک بطری شیر یا بدتر از آن بطری آب باعث ایجاد حفره ها در دندان ها می شود. حتی برای سرگرمی آنها نیز از بطری استفاده نکنید. دندان شیری بسیار ظریف و شکننده هستند و نباید بگذارید کودکان در دهان خود هر چیزی را قرار دهند یا بجوند. یکی از بهترین راه های مراقبت های دندان شیری مسواک زدن است.

 

✅استفاده از یک خمیر دندان فلوراید کوچک و برس نرم متناسب با دندان های کودک کار درستی است که باید در هر روز 2 بار شستشو انجام شود.


آیا مایل به مشاوره رایگان دندانپزشکی و دندانپزشکی کودکان هستید ؟

شما میتوانید با متخصصین دندانپزشک dental1 تماس بگیرید و مشاوره رایگان درباره دندانپزشکی کودکان دریافت کنید.

مشاوره با دکتر سید محسنی

دکتر سید محسنی

 

[maxbutton id=”1″]

ورود به این مطب دندانپزشکی


مشاوره با دکتر پور محمد

[maxbutton id=”2″]

دکتر پور محمد

ورود به این مطب

اطلاعات عمومی دندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دندانپزشکی