عوارض مسواک نزدن

امروزه خوشبختانه به سبب آموزش صحیح و اخطارات جدی در مورد عوارض مسواک نزدن و همینطور دیدن عبرت های بسیار از سهل انگاری های نسل گذشته، به راحتی میتوان متوجه شد که مسواک زدن امری واجب است.

هرچند در میان مردم ذهنیت های اشتباهی نیز در مورد عوارض مسواک زدن نیز وجود دارد؛ ذهنیت هایی که بعضا باعث شده تا مراقبت از دندان خود را کنار بگذارند.

یک دیدگاه غلط

ذهنیت های غلطی در مورد مسواک زدن روزانه و مرتب وجود دارد. بسیاری از افراد معتقدند که عوارض مسواک نزدن خیلی کمتر از عوارض مسواک زدن است؛ زیرا مسواک نزدن باعث میشود از ساییده شدن دندان ها و زخمی شدن لثه ها جلوگیری کرد.

عوارض مسواک نزدن
مسواک زدن نادرست یکی از دلایل مشکلات دندانی و لثه است

در این دیدگاه یه نکته خاص وجود دارد. این دیدگاه تا حدودی درست است، مسواک یک وسیله است و یک وسیله چنانچه درست استفاده نشود می تواند آسیب هایی را به همراه داشته باشد اما نمیتوان نتیجه گرفت که استفاده از آن باید کنار گذاشته شود؛ از آن گذشته، شما میتوانید با مراجعه به پزشک متخصص یا دیدن کلیپ های آموزشی شیوه مسواک زدن، نحوه صحیح استفاده از این وسیله شخصی و خرید جنس مرغوب را یاد بگیرید.

👈 سوالات رایج دندانپزشکی 👉


در صورت مسواک نزدن، منتظر اتفاقات زیر باشید

اگر فقط منتظر پوسیده شدن دندان هایتان هستید، کاملا در اشتباه هستید. اگر اهل هر روز مسواک زدن نیستید،

روز اول مسواک نزدن !! 👇

احتمالا در اولین روز بدون مراقبت شما، دهانتان به سبب ایجاد لایه نازکی از منبع میکروارگانیسم، بوی نامطبوعی 😖میدهد و موجب آزار به نزدیکانتان نیز می شود، هرچند آسیب جدی به دندانتان وارد نشود.👈رفع بوی بد دهان

هفته اول مسواک نزدن !! 👇

اگر بعد از یک هفته همچنان مسواک نزنید، منتظر تحریک پذیر شدن لثه هایتان و در نتیجه تورمشان به سبب تجمع باکتری ها و رشدشان باشید.

یک ماه مسواک نزدن!!👇

اگر بعد از یک ماه نیز علاقه ای به مسواک ندارید، باکتری ها شروع به تجزیه دندان هایتان می کنند. در این مواقع شما میتوانید به وضوح، لکه هایی را به عنوان هشدار در مورد عوارض مسواک نزدن مشاهده کنید. اگر این هشدارها را جدی نگیرید و یکسال مسواک نزنید باید آماده رفتن به دندان پزشکی شوید، زیرا حتی بزاق دهانتان نیز قرار است دشمن دندان هایتان شود.

تشویق کودکان به مسواک زدن

به طوری که عوارض مسواک نزدن، موارد گوناگون دیگر نظیر آلزایمر زودرس، سکته قلبی ناشی از ورود باکتری های دهان به جریان خون و … را به همراه دارد که تمامی آنها البته بستگی به ژن شما دارد و عوارض گفته شده می تواند بجای یک سال، در یک ماه نیز گریبانگیر شما شود؛ پزشکان به همین سبب اکیدا توصیه دارند مسواک زدن روزانه را ترک نکنید.

آب نمک برای دهان و دندان و فواید آن

مضرات مسواک نزدن آنقدر زیاد و متنوع است که گفتنشان در این مطلب نمی گنجد و در مقابل عوارض شیوه استفاده نادرست از مسواک تقریبا غیرقابل مقایسه می‌باشد، آن چه از نگاه ما مهم است، به وجود آوردن این عادت روزانه و جلوگیری از عوارض مسواک نزدن است.



اطلاعات عمومی دندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دندانپزشکی