*پیشنهاد *

چگونه دندان هام رو در 1 جلسه از این

به این تبدیل کنم

+ جرم گیری رایگان

برای اطلاعات بیشتر بلیچینگ دندان کلیک کنید.

سفید کردن دندان

لبخند هالیودی در 1 جلسه 2 ساعته فقط 500 هزار تومان

اطلاعات بیشتر کلیک

بلیچینگ دندان

علت سوراخ شدن دندان چیست ؟

علت سوراخ شدن دندان در دهان با افزایش سن ، فاصله دندان و لثه زیاد می شود و گاهی هم با ابتلا به بیماری لثه ، بافت آن از بین می رود.

علت سوراخ شدن دندان

برای پاسخ به سوال علت سوراخ شدن دندان چیست؟ با کلینیک دکتر سید محسنی تماس بگیرید:

ارتباط با ما

گالری عکس کلینیک دندانپزشکی

لثه نقش محافظ را برای ریشه و رشته های عصبی دندان دارد .

وقتی که لثه آسیب می بیند ، ریشه در معرض انواع خطر ها قرار می گیرد.

از بین رفتن لثه باعث می شود که جرم و پلاک های روی دندان خود را به عصب برسانند و در قسمت های مختلف دندان با تخریب مینا و عاج دندان ، سوراخ یا حفره ایجاد شود.

تحلیل لثه

علت سوراخ شدن دندان می تواند پوسیدگی باشد که با پیشرفت مرحله به مرحله آن در نهایت یک حفره دندان بزرگتر شده و پوسیدگی به ریشه دندان می رسد.

علت سوراخ شدن دندان چیست؟

پوسیدگی دندان گاهی در اطراف دندان هایی که با روش پر کردن ، ترمیم شده اند دیده می شود.

در صورتی که از کودکی مراقبت های صحیح مانند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به کودک آموزش داده نشود .

مراقبت از دندان

مراقبت از دندان ها و نکات مهم آن

این مراقبت ها به درستی انجام نشود ، ترمیم دندان در بزرگسالی هزینه های زیاد را ایجاد خواهد کرد.

در دندان های لب پر شده یا شکسته که ترمیم شده اند ، جرم ممکن است در شکاف ها تجمع کرده و باعث گسترش پوسیدگی به درون دندان شود.

علت سوراخ شدن دندان

بهترین کاری که برای پیشگیری از پوسیدگی دندان و سوراخ شدن آن می توان انجام داد ملاقات های منظم با دندانپزشک حداقل دوبار در سال است.

دندانپزشک خوب در پیروزی دکتر سید محسنی

دندانپزشک در همین معاینات معمول ، پوسیدگی و حفره های ریز را تشخیص خواهد داد .

اگر احتمال بدهد که حفره های بیشتری وجود دارد با عکسبرداری اشعه ایکس کل دندان ها را بررسی خواهد کرد.

تبدیل حفره ی ریز به سوراخ روی دندان و گسترش آن باعث درد خواهد شد که این موضوع در غذا خوردن به دلیل حساسیت به سرما و گرما بیشتر خواهد شد.

درمان سوراخ شدن دندان چیست؟

درمان پوسیدگی دندان

در ابتدا دنداپزشک بررسی خواهد کرد که وضعیت سوراخ دندان چگونه است و چه قدر تشدید شده است .

در ادامه با استفاده از مته مخصوص قسمت های از بین رفته دندان را می تراشد.

برای ترمیم سوراخ دندان اغلب از روش پر کردن استفاده می شود که می تواند از جنس چینی یا پر سلین و یا کامپوزیت های رزینی باشد.

پر کردن دندان

اگر پوسیدگی دندان کاملا ریشه و درون دندان را تخریب کرده باشد ، احتیاج به یک روش عصب کشی دندان خواهد بود.

در ادامه بعد از عصب کشی برای دندان هایی که مینا کامل تخریب شده است، بعد از تراشیدن قسمت های از بین رفته ، روش تاج دندان قابل استفاده است.

روش تاج دندان

مطالب مرتبط:

تفاوت کامپوزیت و تاج دندان چیست ؟

این نکته بارها گفته شده است که بهترین و مناسب ترین کار برای جلوگیری از تحمیل هزینه های ترمیم ،عوارض و مشکلات هر روش ترمیمی ،این است که به مراقبت از دندان اهمیت اساس داده شود.

دندان های طبیعی بهترین عملکرد را برای ما دارند به شرطی که ما هم مراقب سلامت آنها باشیم.

علت سوراخ شدن دندان

انتخاب یک دندانپزشک مناسب و برنامه ریزی برای مراجعه منظم به کلینیک دندانپزشکی این مزیت را به همراه دارد که هر بیماری و عارضه ی مربوط به سلامت دهان و دندان در همان مرحله اولیه تشخیص داده شده و با وقت و هزینه ی کمتری درمان خواهد شد.