روش های دندانپزشکی زیبایی

موضوعاتی که در ادامه میخوانید :

وقتی میخواهید لبخند خود را دلنشین تر و زیباتر کنید ، انتخابهای شما کدام روش دندانپزشکی زیبایی است؟ شکی نیست که  دندانپزشکی زیبایی در حال ترقی است؛کلینیک های دندانپزشکی روز دنیا ،خدمات دندان پزشکی در زمینه ی زیبایی را ارائه می کنند علاوه بر این  دندانپزشک شما قادر خواهد بود به شما کمک کند تا مشخص کنید کدامیک از متد ها  در هر چه زیباتر کردن لبخند شما  نیاز است.

دهان بیمار،دندان پزشک در حال معاینه

هفت مورد از روش های دندانپزشکی زیبایی

سفید کردن دندان ها:

این روش همچنین می تواند “جرم گیری دندان ها” نامیده شود، علاوه بر این می تواند دندان های شما را بعد از تغییر رنگ (زرد شدن) و یا لکه دار شدن ، درخشان و  سفید کند. این عمل  را می توان در مطب دندانپزشکی یا در خانه انجام داد. دندان های همه ی افراد  را نمی توان سفید کرد ، بنابراین بسیار مهم است که ابتدا با دندانپزشک خود مشورت کنید.

روکش و محافظ دندان

روکش دندان  یک پوسته نازک است که از مواد چینی (پورسلین) یا کامپوزیت ساخته شده است. روکش سفارشی ساخته شده  و به قسمت  جلو دندان وصل می شوند. یک روکش می تواند برای درمان شرایط ویژه دندانی مانند دندان کمی کج  شده، دندان هایی که تغییر رنگ داده اند، دندان های خرد شده و یا حتی برای پوشش فضاهای بین دندان استفاده شود.

ایمپلنت های دندان

ایمپلنت  یک وسیله ی  فلزی طراحی شده برای جایگزینی دندان های از دست رفته  است. این دستگاه معمولا از تیتانیوم ساخته شده و با جراحی وارد استخوان فک می شود ؛ جایی که دندان از بین رفته است. بر خلاف پروتز دندان، ایمپلنت دائمی است. ایمپلنت دندان به عنوان ریشه دندان عمل می کند و می تواند محلی برای نگه داشتن  یک دندان مصنوعی یا دندان مانند تاج دندان، پروتز یا دندان های مصنوعی کامل  ایجاد کند.

دن در حال قراردادن تاج دندان از روش های دندانپزشکی زیبایی

تاج دندان

تاج دندان هم به عنوان پوششی مثل کلاه روی دندان، به عنوان سفارشی ساخته شده و پس از اینکه دندانپزشک آن را آماده کرده متناسب با تمامی دندان های شما خواهد بود . آنها معمولا از اکریلیک و یا پورسیلن (چینی) ساخته شده اند که به فلز متصل شده تا بتواند فشار فک را تحمل کنند  تاج دندان  را می توان در دندانپزشکی زیبایی استفاده کرد تا دندان هایی که به شکل ناقص ، پوسیده ، شکسته هستند را درمان کرد و  یا برای پوشش فضاهای بین دندان ها به کار برد.

 ارتودنسی زیبایی

ارتودنسی فقط برای بچه ها نیست. بسیاری از  بزرگسالان  به دنبال درمان از روش  ارتودنسی به منظور زیبایی هستند. اگر دندان هایتان کج و کوله است یا دندان ها در جای خودشان نیستند ، از متخصص دندانپزشکی خود بپرسید  که ارتودنسی میتواند به شما کمک کند.

دندانپزشک در حال چکاپ دندان

تعمیر دندان

پیوند دادن فرآیندی است که در آن مواد هم رنگ دندانی به دندان چسبانده  (پیوند شده) می شود . این یک روش است که می تواند برای تعمیر یا بهبود ظاهر یک دندان که به شدت سیاه شده ، شکسته و یا تراشیده شده ، استفاده  شود.

با دندانپزشک خود درباره آنچه که می خواهید تغییر دهید  مشورت کنید  همچنین درمورد روش های  مناسب  صحبت کنید.

و در آخر داشتن لبخندی زیبایی تاثیرات زیادی بر شما و اطرافیانتان خواهد گذاشت که  از طریق یک یا چند روش  دندانپزشکی  زیبایی برای شما ایجاد می شود؛ دندانپزشکان  با شما کار می کنند تا یک طرح درمان را ایجاد کنید

منبع:https://www.verywellhealth.com

مقالات پیشنهادی

adminn

2 ماه پیش

adminn

2 ماه پیش

adminn

2 ماه پیش

adminn

2 ماه پیش

adminn

2 ماه پیش

adminn

2 ماه پیش

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *