رفع فاصله بین دندانها

دندانهای فاصله دار مشکل متداولی می باشد که ممکن است برای افراد مختلف، اتفاق بیفتد و این افراد همواره به دنبال راهی برای رفع فاصله بین دندانها ی خود هستند. وجود فاصله زیاد بین دندان ها نه تنها ظاهر صورت و زیبایی لبخند فرد را از بین می برد، بلکه ممکن است در گفتار او نیز مشکلاتی ایجاد کند.

از دست دادن مادرزادی دندان ها، متناسب نبودن اندازه فک و دندانها و یا افتادن زود هنگام دندان های شیری عواملی تاثیرگذار در ایجاد فاصله بین دندان ها هستند.

اما نیازی نیست که نگران این موضوع باشید؛ امروز روش های مختلفی برای از بین بردن فاصله بین دندانها به وجود آمده است که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد. بسته به شرایط هر فرد، از روش خاصی برای برطرف کردن این مشکل استفاده می شود.

لمینت


روکش لامینت یا ونیر

یکی از روش های موجود برای رفع فاصله بین دندانها استفاده از روکش لامینت با ونیر است. لامینت بر روی دندان های طبیعی قرار می گیرد و نیاز به نگهداری خاصی ندارد. برای استفاده از این روش، ابتدا مقداری سطح رویی دندان تراشیده می شود تا بتوان لامینت را به آن چسباند .

لامینت های جدید راحت و ظریف هستند و دارای مقاومت و ماندگاری بالایی نیز می باشند.

🔺لمینت دندان در شرق تهران مطب دندانپزشکی تهرانپارس🔺


🔺لمینت دندان در غرب تهران مطب دندانپزشکی سعادت اباد🔺


باندینگ

اگر فاصله دندانهای شما کم و محدود است، می توانید برای از بین بردن آن از باندینگ استفاده نمایید. در این روش برای رفع فاصله بین دندان مواد رزینی هم رنگ دندان به آن چسبانده می شود و سپس به کمک لیزر سفت می شوند.

رفع فاصله بین دندانها

باندینگ معمولا برای زیبایی کاربرد دارد و برای زیباتر کردن دندانها، برطرف کردن شکستگی و لب پر شدن و اصلاح بد رنگی آنها مورد استفاده قرار می گیرد. این روش نسبت به سایر درمان ها، ماندگاری کمتری دارد و احتمال بروز مشکلاتی نظیر شکستن و تغییر رنگ در آن بیشتر است.


ارتودنسی

از بریس ها ارتودنسی به طور معمول برای مرتب کردن دندان ها استفاده می شود. شما می توانید با استفاده از ارتودنسی فاصله بین دندان های خود را حذف نمایید و به لبخندی زیبا دست یابید.

این بریس ها در مدت زمان مشخصی بر روی دندانها نصب می شوند و با اعمال فشار مداوم، سبب حرکت دندان ها می شوند. این فشار در نهایت موجب بستن فاصله دندان ها می شود.

🔺همه چیز درباره ارتودنسی دندان در مطب دندانپزشکی تهران🔺

رفع فاصله بین دندانها

ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی نیز روش پرطرفدار دیگری برای رفع فاصله بین دندانها است. کسانی که با ظاهر ارتودنسی های معمولی مشکل دارند، این روش می تواند مناسب باشد. در ارتودنسی نامرئی از بریس های شفاف و پلاستیکی استفاده می شود که هیچ یک از اطرافیان شما متوجه وجود آن نخواهند شد.

به دلیل متحرک بودن این نوع ارتودنسی، مسواک زدن و کشیدن نخ دندان راحت تر انجام می شود.


ایمپلنت یا کاشت دندان

ایمپلنت یا کاشت دندان روشی است که برای جایگزین کردن یک یا چند دندان از دست رفته استفاده می شود. پس از ایمپلنت، دندان شما کاملا شبیه به دندان طبیعی می باشد. در صورتی که به دلیل از دست دادن دندان های خود، فاصله بین آن ها ایجاد شده است، کاشت دندان روشی مناسب برای رفع آن است.

رفع فاصله بین دندانها

باتوجه به پیشرفت های حوزه پزشکی، رفع فاصله بین دندانها با کمک این روش، کاملا بدون درد انجام می پذیرد.

در فرآیند کاشت، یک دندان مصنوعی در لثه و استخوان شما جایگذاری می شود. هزینه بستن فاصله بین دندان ها با ایمپلنت بسیار بیشتر از سایر روش ها است، اما در عوض یک روش ماندگار و با دوام است.

همه چیز درباره ایمپلنت در مطب دندانپزشکی


مزایای رفع فاصله بین دندانها

فاصله بین دندانها سبب ایجاد مشکلاتی برای فرد می شود که این مشکلات با رسیدن به سن بلوغ ممکن است تشدید شوند که وارد آمدن آسیب به دندان ها و افزایش خطر ابتلا به بیماری های لثه ازجمله آنها است.

رفع فاصله بین دندانها مشکلات ظاهری را برطرف می کند و طرح لبخندی زیبا برای فرد به ارمغان می آورد.

همچنین عملکرد نامناسب دندان ها را بهبود می دهد و از مشکلات لثه پیشگیری می کند. اگر در نتیجه فاصله بین دندان ها مشکلات گفتاری برای فرد ایجاد شده باشد، آن را نیز برطرف خواهد ساخت.


آیا مایل به مشاوره رایگان دندانپزشکی هستید ؟

شما میتوانید با متخصصین دندانپزشک dental1 تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

مشاوره با دکتر سید محسنی

دکتر سید محسنی

 

[maxbutton id=”1″]

ورود به این مطب دندانپزشکی


مشاوره با دکتر پور محمد

[maxbutton id=”2″]

دکتر پور محمد

ورود به این مطب

اطلاعات عمومی دندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دندانپزشکی