دندانهای مصنوعی

دندانهای مصنوعی مزایا زمان و هزینه

موضوعاتی که در ادامه میخوانید :

ما ممکن است به دلایل مختلفی دندان های طبیعی و دائمی خود را از دست دهیم و از دندان های مصنوعی به جای آن استفاده کنیم. از دست رفتن دندان‌ها شايد به خاطر مصدوميت و آسيب‌ديدگي و شايد به خاطر پوسيدگي دندان‌ها و شايد هم به خاطر مشکلات مربوط به سلامت و بهداشت دهان و دندان باشد. در صورتی که شما نیز دندان های خود را به هر دلیلی از دست داده اید، دندانهای مصنوعی می تواند جایگزین خوبی برای شما باشد.

دندانپزشکی تهرانپارس

متخصص در انجام و تهیه دندان مصنوعی در تهران

دندان های مصنوعی که از اکريل و رزين، مواد پلاستيکي مخصوص و گاهي از فلزات سبک ساخته مي‌شود به گونه ای طراحی می شود که از نظر ظاهری دقیقا شبیه دندان های واقعی می باشد.


انواع دندان های مصنوعی

سه نوع دندانه مصنوعی وجود دارد که در ادامه این مقاله قصد داریم مشخصات هر کدام را بررسی کنیم. دندانپزشک پس از بررسی وضعیت دهان و دندان شما، بهترین نوع را به شما پیشنهاد خواهد داد.

دندانهای مصنوعی

1⃣ دندانهای مصنوعی کامل

این نوع از دندان زمانی کاربرد دارد که شما تمام دندان های طبیعی خود را از دست داده اید. این نوع دارای یک قسمت اکریلیک همرنگ لثه نیز می باشد که با قرار گرفتن روی لثه ها سبب می شود دندان ها در جایگاه خود بماند. همچنین افتادن دندانها سبب ایجاد فرورفتگی و چروک در صورت می شود. استفاده از این نوع دندان سبب برطرف شدن این فرورفتگی ها در گونه ها می شود.

2⃣ دندانهای مصنوعی جزئی

دندان های مصنوعی جزئی برای زمانی مناسب است که شما تعدادی از دندان های طبیعی را در دهان خود دارید و تعدادی از آنها را از دست داده اید. در اینصورت از دندانهای باقی مانده می توان برای ثابت کردن دندانهای مصنوعی که می تواند از نوع دندان  مصنوعی متحرک یا ثابت باشد، بهره برد.

وجود دندان های مصنوعی همچنین سبب می شود که دندان های طبیعی منحرف نشوند، چون عدم وجود آنها باعث می شود که دندانهای طبیعی به سمت فضاهای خالی منحرف شوند.

3⃣ دندان مصنوعی ثابت

این نوع از دندان های مصنوعی روی ایمپلنت های دندانی و استخوان فک قرار می گیرند و با کمک ایمپلنت ها در جای خود ثابت می شوند.


زمان و موارد استفاده از دندان های مصنوعی

زمانی یک با چند دندان شما به دلایل مختلفی مانند مصدومیت، ساییدگی، بیماری های لثه، پوسیدگی از بین رفته باشد، کاشت دندان مصنوعی روشی کارآمد برای شما می باشد. استفاده از دندانهای مصنوعی نه تنها مشکلات زیبایی مربوط به از دست دادن دندانهایتان را برطرف می کند، بلکه جویدن غذا را برای شما آسانتر می کند.

هزینه دندان های مصنوعی

هزینه دندانهای مصنوعی وابسته به عوامل مختلفی از قبیل تعداد دندانهای مورد نیاز، سلامت دهان و دندان و … بستگی دارد و دندانپزشک پس از بررسی شرایط هزینه را به شما اعلام خواهد کرد؛ اما اگر دندان های خود را از دست داده اید، این روش مقرون به صرفه می باشد، چون روش های دیگری نظیر ایمپلنت بسیار پرهزینه تر می باشد.



مزایای استفاده از دندان های مصنوعی

 

اگر از ظاهر خود به دلیل از دست دادن دندان هایتان ناراضی هستید، دندانهای مصنوعی می تواند این مشکل زیبایی را برطرف سازد.

مصرف کنندگان دندان های مصنوعی قدیمی همواره از راحت نبودن و عدم تطابق با اجزای دهانی شکایت داشتند، اما پیشرفت های چشمگیری که حاصل شده است، سبب راحتی بسیار زیاد دندانهای مصنوعی شده است.

جوان تر و زیبا شدن دیگر مزیت استفاده از دندان های مصنوعی می باشد. از دست دادن دندان سبب ایجاد چروک و افتادگی روی گونه های شما می شود که استفاده از دندانهای مصنوعی این فرورفتگی ها را جبران می کند.

ساخت دندان مصنوعی در شرق تهران تهرانپارس


آیا مایل به مشاوره رایگان دندانپزشکی و دندان مصنوعی هستید ؟

شما میتوانید با متخصصین دندانپزشک dental1 تماس بگیرید و مشاوره رایگان درباره ساخت دندان مصنوعی دریافت کنید.

مشاوره با دکتر سید محسنی

دکتر سید محسنی

 

[maxbutton id=”1″]

ورود به این کلینیک دندانپزشکی


مشاوره با دکتر پور محمد

[maxbutton id=”2″]

دکتر پور محمد

ورود به این کلینیک

مقالات پیشنهادی

adminn

1 ماه پیش

adminn

1 ماه پیش

adminn

1 ماه پیش

adminn

2 ماه پیش

adminn

2 ماه پیش

adminn

2 ماه پیش

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *