ترمیم دندان شکسته و روش های آن

زیبایی هر شخص در گرو بخش های مختلفی از صورت وی می باشد. و البته مهم ترین بخش نیز مربوط به دندان های زیبا می شود. اگر شما دندان شکسته ای دارید پس باید برای اصلاح دندان شکسته خود اقدام نمایید ولی قبل از آن بهتر است تا چند نکته درباره این روش بدانید تا پایان همراه ما باشید.

چگونه باید دندان شکسته را ترمیم کرد؟

 ترمیم دندان شکسته  زمان بندی خاصی دارد. برای نمونه شما می توانید برای ترمیم دندان از همان ساعات اولیه اقدام نمایید برای نمونه می توان در همان ابتدا که دندان شکسته است از تکه مربوط به خودش برای ترمیمش نیز استفاده نمود.

به خاطر داشته باشید برای اینکه بتوانید تکه دندان شکسته خود را پیش پزشک ببرید باید آن را داخل شیر بیندازید با این کار بافت های کلسیمی دندان تا رسیدن به دندانپزشک حفظ میشود. سپس دندان پزشک شما می تواند با کمک قطعه دندان خودتان کار ترمیم را انجام دهد.

رفع فاصله بین دندانها روش باندینگ

روش باندینگ

 حال اگر نتوانستید با روش اول اقدام به ترمیم دندان شکسته نمایید می توانید از روش باندینگ استفاده نمایید. باندینگ یا پر کردن دندان روش ساده ایست که با کمک آن به وسیله مواد مخصوص دندان را به شکل اولیه پر می کنند.

فرق باندینگ با پر کردن در نوع مواد مصرفی می باشد. برای باندینگ که معمولا برای دندان های جلو انجام می شود از نوعی رزین مخصوص پر کردن دندان استفاده می شود. این رزین همرنگ دندان می باشد و کاملا شبیه به دندان طبیعی خود شما خواهد شد.

ترمیم دندان شکسته با ونیر

از جمله روش های ترمیم دندان شکسته می تواند استفاده از روکش باشد. اگر دندان شکسته شده بر اثر پوسیدگی باشد می توان با کمک روکش قسمت های آسیب دیده را برداشت و از قسمت های باقی مانده دندان با روکش استفاده نمود.


استفاده از ونیر ها

روش دیگر که می تواند بسیار در زیبایی ظاهر دندان های شما نیز کمک کننده باشد استفاده از ونیر ها می باشد ونیر ها به عنوان یک پوشش به دندان ها متصل می شوند و می توانند بر روی یک دندان و یا چند دندان قرار بگیرند. عمر مفید این ونیر ها در صورت استفاده صحیح چیزی حدود سی سال می باشد.

روش تاج !

باز هم برای ترمیم دندان شکسته روش های دیگری نیز وجود دارد که می تواند به عنوان یکی از روش های خوب به تاج اشاره نمود. از این روش در مواردی استفاده می شود که شکستی دندان بسیار شدید می باشد و در عین حال می خواهیم تا حد امکان دندان را حفظ نیز بکنیم.

تاج به عنوان یک کلاهک بر روی دندان قرار می گیرد و برای هر بیمار نیز به صورت سفارشی متناسب با رنگ دندان هایش ساخته می شود.


نکات مهم ترمیم دندان شکسته

اگر دندان شکسته ای دارید ور به هر دلیل نمی خواهید به دندان پزشک مراجعه نمایید بهتر است بدانید که این کار باعث به وجود آمدن مشکلات جدی برای سایر قسمت های بدن شما نیز می شود. حضور یک دندان شکسته باعث آسیب به لبها، زبان و داخل گونه های نیز می شود.

همچنین با وجود درد در دندان مطمئنا نمی توانید غذای خود را کاملا بجوید که همین اتفاق نیز باعث به وجود آمدن مشکلات معده برای شما خواهد شد. پس به خاطر داشته باشید دندان شکسته شما می تواند با روش های بسیار ساده ای ترمیم شود پس در انجام عملیات دندانپزشکی مناسب کوتاهی نکنید.



اطلاعات عمومی دنداندندانپزشکی زیبایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دندانپزشکی