بهترین متخصص ارتودنسی در سعادت آباد

بهترین متخصص ارتودنسی در سعادت آباد

در کلی ترین تعریف ارتودنسی باید گفت که ارتودنسی شاخه ای تخصصی از دندانپزشکی است که به توسعه سلامت دندان ها و رفع بی نظمی و ناهنجاری های موجود در فک و صورت می پردازد.در دندانپزشکی به این گونه مشکلات مال اکلوژن گفته می شود.

متخصصان ارتودنسی وظیفه ی درمان مال اکلوژن را برای اینکه بیماران لبخندی زیبا داشته باشند بر عهده دارند. شماره تماس و آدرس بهترین متخصص ارتودنسی در سعادت آباد در سایت دنتال قرار داده شده است.در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید

بهترین متخصص ارتودنسی در سعادت آباد
بهترین متخصص ارتودنسی در سعادت آباد

تفاوت دندانپزشک عمومی و متخصص ارتودنسی

اولین چیزی که یک متخصص ارتودنسی را از دندانپزشک عمومی متمایز می نماید ، بحث تخصص است.متخصص ارتودنسی که یک دندانپزشک هم هست بعد از اتمام دوره ی دندانپزشکی حدودا در سه سال تخصص لازم برای ارتودنسی و درمان ناهنجاری های دندان را دریافت می کند.

ارتودنتیست وظیفه دارد با تراز بندی و هماهنگی مجدد دندان ها با روش های بخصوص صاف کردن و انواع روش های دیگر ، دندان ها را درمان کند.ارتودنتیست همچنین مهارت و تبحر کافی برای شناخت و مهار عوارض احتمالی از ارتودنسی را دارد.

ارتودنتیست کارهای معمول یک دندانپزشک شامل پر کردن دندان ، سفید کردن دندان ،رفع پوسیدگی را انجام نمی دهد.

بهترین متخصص ارتودنسی در سعادت آباد

چه کسانی به ارتودنسی نیاز دارند؟

درمان ارتودنسی تاثیر عمده ای بر زندگی و روابط اجتماعی فرد خواهد گذاشت و تفاوت قبل و بعد از استفاده از ارتودنسی در اغلب بیماران بسیار محسوس است.در ارتودنسی علاوه بر اینکه متخصص با روش درمانی خود به عنوان مثال استفاده از ارتودنسی نامرئی ، مشکلات سلامتی در دندان ها و فک را رفع می کند از لحاظ زیبایی هم روش های ارتودنسی تاثیر مطلوبی بر اعتماد به نفس فرد خواهد داشت.

اگر میخواهید بدانید آیا ارتودنسی  قادر است مشکلات مربوط به فک ، دندان ها و صاف بودن  دندان ها را مورد درمان قرار دهد  در این نوشته برخی از رایج ترین مشکلاتی که در ارتودنسی مورد درمان قرار می دهد را آورده ایم

ازدحام دندان ها در دهان

وجود تعداد زیادی دندان در درون دهان یک مشکل رایج است و موقعی اتفاق می افتد که فضای لازم و کافی در درون دهان برای دندان ها وجود نداشته باشد.این موضوع باعث می شود دندان ها به هم فشار بیاورند  و سعی کنند یکدیگر را از هم دور کنند.

دندان های فاصله دار

برعکس ازدحام دندان ها ، گاهی دندان ها فاصله ی غیرطبیعی از هم دارند.با وجود فضای زیاد در دهان ، فضای زیادی هم برای دندان ها ایجاد می شود .شکاف های موجود در بین دندان ها بهترین مکان برای ایجاد پلاک و پوسیدگی دندان است.به علاوه ظاهر بسیار ناخوشایندی هم به لبخند و دندان ها می بخشد.

فک بالایی بر روی فک پایینی (اوربایت)

ارتودنسی علاوه بر اصلاح ناهنجاری های دندان در تراز کردن فک هم تمرکز دارد.در فک و دندان های بالایی روی فک و دندان های پایینی قرار بگیرد به این حالت اوربایت گفته می شود.

فک پایینی روی فک بالایی (آندربایت)

برعکس اوربایت این حالت است که دندان های پایینی روی دندان های بالایی کشیده می شوند.این ناهنجاری عوارض جدی به مانند ضعف در سلامت دهان ، مشکلات گوارشی ناشی از خوب جویده نشدن غذا و فشار به دندان ها را به همراه دارد.

ازدحام در دهان و مشکل اوپن بایت

اگر در هنگام گاز زدن دندان های بالایی و پایینی روی هم قرار نگیرند حالت اوپن بایت ایجاد می شود .با تجهیزات ارتودنسی این مشکل قابل درمان است.

ارتودنسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دندانپزشکی