افتادگی لثه و راه های درمان آن

هنگامی که با کسی صحبت می کنید احتمالا اولین چیزی که در او مورد توجه شما قرار می گیرد دهان و دندان آن شخص است. یکی از عللی که باعث می شود دندان ها با وجود صافی نامرتب به نظر بیاید افتادگی لثه است. در این مقاله سعی می کنیم تا شما را با علل تحلیل و درمان آن آشنا کنیم. با ما باشید.

افتادگی لثه و تفاوتش با لثه سالم

عوامل موثر در افتادگی لثه

وقتی لثه از روی دندان ها عقب نشینی کرده باشد و دندان به طور واضحی بزرگتر از حد معمول نشان داده شود و یا بافت لثه قرمز و متورم شود و یا رنگ دندان تغییر کند می گویند شخص افتادگی لثه پیدا کرده است.

این بیماری ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا خود را نشان بدهد اما بعد از شروع نشانه های بیماری مدت زیادی طول نمی کشد تا عوارض افتادگی لثه پدیدار شود.

رفع افتادگی لثه با پیوند لثه


از عوامل افتادگی لثه به چند مورد اشاره می کنیم:

ژن های مستعد، مسواک زدن سریع و تهاجمی، عدم مراقبت صحیح از دندان ها، استعمال دخانیات، دندان قروچه، تغییرات سطح هورمون در زنان، کجی و نامرتبی دندان ها، سوراخ کردن لب ها و کاشت نگین روی لب و دندان، بیماری های لثه مانند پیوره. هر کدام از این عوامل می تواند باعث تحلیل لثه شود.


رفع افتادگی لثه با پیوند لثه

ولی ما می توانیم با انجام بعضی کارهای پیشگیرانه از ابتلا به این بیماری جلوگیری و یا در صورت ابتلا روند آن را کند کنیم.برای اطلاعا بیشتر در لینک زیر کلیک کنید:

 ورم لثه و درمان آن


درمان افتادگی لثه

با توجه به رشد روز افزون این بیماری در جوامع بشری و اهمیت زیبایی دندان ها در بین مردم جامعه به چند روش درمانی در اینجا اشاره می کنیم. در درمان این بیماری از خواص ضد عفونی کننده نمک، سود ببرید.

برای اینکار می توانید مقداری نمک خوراکی را در آب حل کنید و آن را قرقره کنید.  شستشوی دهان با محلول آب و پر اکسید هیدروژن، ماساژ لثه با مواد صمغی، استفاده از جوش شیرین و آویشن و همینطور برگ آووکادو به عنوان سفت کننده لثه ها، همچنین شما می توانید از بعضی مواد خوراکی برای از بین بردن و یا به حداقل رساندن عوارض این بیماری استفاده کنید.

درمان افتادگی لثه قبل بعد

یکی از این مواد روغن خردل است. ویتامین ها از مهمترین موادی هستند که در درمان بیماری ها از آنها استفاده می شود. چند ویتامین را در اینجا ذکر می کنیم.

1- ویتامین دی: این ویتامین در ماهی و زرده تخم مرغ و شیر به وفور وجود دارد.

2- ویتامین سی: این ویتامین رگ های خونی را باز و التهاب ناشی از بیماری لثه را کم می کند و همچنین به تولید کلاژن در بدن کمک می کند. این ویتامین در فلفل، پرتقال، توت فرنگی، کیوی و کلم بروکلی موجود است.

نکته دیگر اینکه بعضی مواد مغذی پر منفعت برای استحکام لثه و دندان وجود دارد که از آن جمله می توان به ماست و ماکارونی که باعث کاهش پلاک دندانی می شود اشاره کرد. همچنین می توان از سیب و کشمش، آجیل و لوبیا، که از آسیب سلولی و عفونت باکتریایی جلوگیری می کنند نام برد. البته از انواع توت ها و انگور، گیلاس و بادمجان هم نباید غافل شد.


مطب دندانپزشکی سعادت آباد و شهرک غرب


روش جراحی

در صورتی که با تمام مواردی که گفته شد باز شاهد روند افزایشی بیماری بودید حتما با یک دندانپزشک در مورد جراحی لثه مشورت کنید. روش های جراحی درمان افتادگی لثه بر 3 نوع است:

1⃣ در نوع اول از بافت زیر سقف دهان استفاده می شود و به محلی که ریشه نمایان است پیوند زده می شود.

2⃣ در نوع دوم جراح از سقف دهان به طور مستقیم بافت تهیه و از آن در پیوند استفاده می کند.

3⃣ و در نوع سوم متخصص از بافت مجاور لثه برای پیوند در مناطق آسیب دیده استفاده می کنند.



آیا مایل به مشاوره رایگان دندانپزشکی و افتادگی لثه و جراحی لثه هستید ؟

شما میتوانید با متخصصین دندانپزشک dental1 تماس بگیرید و مشاوره رایگان درباره افتادگی لثه دریافت کنید.

مشاوره با دکتر سید محسنی

دکتر سید محسنی

 

[maxbutton id=”1″]

ورود به این مطب دندانپزشکی


مشاوره با دکتر پور محمد

[maxbutton id=”2″]

دکتر پور محمد

ورود به این مطب

اطلاعات عمومی دندانجراحی لثه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دندانپزشکی