آب نمک برای دهان و دندان و فواید آن

آب و نمک محلولی قوی و ضد باکتری است که می تواند در حفظ سلامت دهان و دندان ها نقش موثری داشته باشد. آب و نمک می تواند از حساسیت دندان ها به گرمی و سردی کاسته و بر مقاومت لثه ها بیفزاید.آب نمک برای دهان میتواند از دهان شوی های گران قیمت نیز بهتر باشد!

اگر دهان شوی استفاده میکنید حتما مدل الکل کم و یا بدون الکل آن را استفاده کنید.


لیست دهانشوی های بدون الکل در دیجی کالا


دندان و حفظ سلامت آن

دندان عضوی بسیار مهم و حیاتی در بدن انسان است که علیرغم ظاهر کوچک و ساده ای که دارد، از پیچیدگی ساختاری، عملکردی و پاتولوژی مانند پوسیدگی دندان برخوردار است.

آب نمک برای دهان و فواید آن شامل : رفع ورم لثه/بوی بد دهان / گلو درد/ و میکروب زدایی و افزایش سلامت دهان
آب نمک برای دهان و فواید آن شامل : رفع ورم لثه/بوی بد دهان / گلو درد/ و میکروب زدایی و افزایش سلامت دهان

این عضو سفید رنگ علاوه بر تاثیر بسیار زیاد در زیبایی، در کمک به بریدن، خرد کردن و جویدن نیز موثر است و در مراحل ابتدایی هضم و گوارش غذا نقش حائز اهمیتی دارد. دندان دارای سه بخش اصلی تاج، گردن و ریشه است که توسط مینا، دانتین، سیمان و مغز دندان پوشانده می شود.


🔹🔹  رفع بوی بد دهان 🔹🔹


آنچه از دندان قابل مشاهده است، تاج و تا حد خیلی کمی گردن دندان است که توسط لثه ها احاطه می گردد. حفظ سلامت دهان و دندان بسیار مهم است و این موضوع به میزانی از اهمیت رسیده است که یک روز جهانی را در سراسر دنیا به آن اختصاص داده اند.

آب نمک برای دهان
هم دهان شوی و هم آب نکم خوب اند .آب نمک نسبت به دهان شوی بهتر است

حفظ دندان و سلامتی آن مستلزم پیشگیری، تغذیه مناسب، رعایت بهداشت و مراجعه دائمی و منظم به دندانپزشک است.


استفاده از آب و نمک برای سلامت دهان و دندان

 آب نمک برای دهان ترکیبی ضد باکتری و مفید به منظور حفظ سلامت دندان ها و لثه  از گذشته تا کنون بوده است. استفاده از این ترکیب به میزان 2 بار در هفته به شکل ساده و یا در ترکیب با سرکه و سایر افزودنی های طبیعی ضد باکتریال توصیه می گردد.

این محلول قادر به از بین بردن زخم و آفت های دهانی مقاوم به درمان است و در حفظ و استحکام دندان ها بسیار مفید و موثر است.


 

این ترکیب از رشد باکتری های دهانی جلوگیری می کند و پوسیدگی دندان ها را به تعویق می اندازد. استفاده از این ترکیب پس از مسواک زدن قبل از خواب بسیار موثر است و باید توجه داشت حتما پس از شستشو دهان را با آب ولرم آبکشی نمود.

میزان نمک خیلی زیاد نباشد تا آسیبی به بافت لثه وارد نگردد. ماساژ دادن لثه ها با این ترکیب به شدت لثه ها را مستحکم می کند و از تحلیل رفتن آنها جلوگیری می نماید. 

 



اطلاعات عمومی دندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دندانپزشکی