مراجعه به دندانپزشک برای تشخیص به موقع بیماری

دندانپزشکی

بخش دوم(معاینات دندانپزشکی)

چکاپ منظم بهداشت دهان و دندان و مراجعه به دندانپزشک می تواند شامل بررسی های بیشتری برای شما باشد تا اینکه فقط دندان هارا تمیز کرده و حفره ها را چک کند.

محققان می گویند همچنین می تواند قبل از اینکه علائم  بیماری را مشاهده کنید ، به شناسایی علائم اولیه بیماری کمک کند.

“دیابت ، سرطان خون و بیماران با علائم دهانی [بیماری] را نشان می دهند.

سلامت دهان و دندان

اهمیت سلامت دندان

براساس آمار انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) ، سالانه 100 میلیون آمریکایی از مراجعه به دندانپزشک ناکام می مانند.

ADA  ویزیت منظم و مراجعه دندانپزشک را توصیه می کند ، اگرچه تعداد دقیق آن از بیمار به بیمار دیگر متفاوت خواهد بود.

بریر توضیح داد که برخی افراد مانند افرادی که دارای خشکی دهان هستند بیشتر در معرض خطر پوسیدگی دندان قرار دارند.

ممکن است این افراد چهار بار در سال به دندانپزشک خود مراجعه کنند. ممکن است دیگران فقط یک یا دو بار در سال مراجعه کنند.حتی اگر در دهان خود ناراحتی نداشته باشید یا علائم قابل توجهی مشاهده نشود دیدن دندانپزشک بسیار مهم است.

مراجعه به دندانپزشک

وی گفت: “در هر معاینه دندانپزشکی ، فرصتی برای دندانپزشک وجود دارد تا مخاط دهان ، زبان و سایر ساختارهای دهان را معاینه کند تا علائم سرطان دهان ، عفونت و سایر بیماری ها [یا] اختلالات را رد کند.

،Leon Assael مدیر آموزش و عمل مبتنی بر جامعه در دانشکده دندانپزشکی UCSF ، گفت: بسیار مهم است که قبل از مراجعه به دندانپزشک منتظر درد نباشید.وی به Healthline گفت: “تقریباً همه بیماری های دهان و دندان تا زمانی که به طور کامل پیشرفته نشوند ، کاملاً دردی ایجاد نمی کنند.” “این شامل پوسیدگی دندان ، بیماری پریودنتال و سرطان دهان است.

سرطان دهان

سرطان دهان بیشتر از سایر سرطانهای شایع مانند سرطان دهانه رحم است. با توجه به تشخیص دیررس ، تقریباً نیمی از  50،000 بیمار که هر ساله در ایالات متحده تشخیص داده می شوند ، در اثر بیماری  خواهند مرد.

تنها راه مثبت برای تأثیر این نتیجه ویرانگر ، آزمایش سالانه حفره دهان ، سر و گردن است که در مطب دندانپزشک انجام می شود. این معاینات ، که به روش معمول در دندانپزشکی انجام می شود ، در طول مراجعه به پزشک عمومی چندان معمول نیست. “

بخوانید  لمینت دندان در شرق تهران کلینیک دندانپزشکی تهرانپارس