مقایسه کامپوزیت میکروفیل با کامپوزیت آی پی ای

مقایسه کامپوزیت میکروفیل با کامپوزیت آی پی ای

موضوعاتی که در ادامه میخوانید :

مقایسه کامپوزیت میکروفیل با کامپوزیت آی پی ای

مقایسه کامپوزیت میکروفیل با کامپوزیت آی پی ای : کامپوزیت از جمله روش های دندان پزشکی زیبایی است که برای سفید کردن دندان ها و ترمیم دندان کاربرد دارد و امروزه در بین کلینیک های دندانپزشکی نصب کامپوزیت امری رایج است.در مراجعه به دندان پزشک برای کامپوزیت گزینه های مختلفی در دسترس بیمار قرار می گیرد که با توجه به مقدار هزینه ای که بیمار قرار است صرف کند و نظر پزشک ، بتواند بهترین گزینه را انتخاب کند.

پزشک با بررسی شرایط سلامت فرد به طور خاص سلامت دهان و دندان تلاش می کند بهترین نوع از کامپوزیت را برای نصب در نظر بگیرد.کامپوزیت ها مزایای زیادی دارند ، از جمله اینکه به دندان ها فرم می دهند ، زیبایی و سفیدی را دوباره به دندان ها باز می گردانند و انعطاف پذیری بالایی دارند.

در این مقاله با مقایسه کامپوزیت میکروفیل با کامپوزیت آی پی ای تلاش داریم تا کمک کنیم تا تصمیم درستی برای انتخاب کامپوزیت اتخاذ کنید.

 

کامپوزیت دندان در دندانپزشکی زیبایی دکتر سید حسنی متخصص لمینت و کامپوزیت طرح لبخند در شرق غرب شمال تهران

برای مشاوره با کلینیک Dental Castle روی لینک زیر کلیک کنید : 

ارتباط با ما ☎️📞

 

گالری عکس قبل و بعد کامپوزیت دندان کلیک

 

دسترسی سریع به مطالب

هزینه کامپوزیت دندان فرق کامپوزیت و لمینت چیست؟

 

 بهترین دندانپزشک برای کامپوزیت در تهران

 

مقایسه کامپوزیت میکروفیل با کامپوزیت آی پی ای

مقایسه کامپوزیت میکروفیل با کامپوزیت آی پی ای ؛ کامپوزیت میکروفیل چیست

این نوع از کامپوزیت ها به خاطر شفافیت و براق بودن برای کسانی که علاوه بر ترمیم دندان ، زیبایی بیشتر هم برایشان اهمیت دارد بهترین انتخاب است.

رزین کامپوزیت در این مدل از میکروفیل ها تشکیل شده است که به دلیل اندازه ی ریز، تخلخل کمتری هم دارند و وقتی بعد از نصب توسط دندانپزشک ، کامپوزیت ها پولیش زده می شوند، ظاهر براق تری به خود می گیرند.

گذر زمان باعث کاهش براقی و زیبایی کامپوزیت پروفیل نخواهد شد و مقاومت آن هم در مقایسه با انواع دیگر رزین کامپوزیت بیشتر می باشد.

مقایسه کامپوزیت میکروفیل با کامپوزیت آی پی ای

مقاومت کامپوزیت میکروفیل در برابر تجمع جرم و پلاک و همچنین تغییر رنگ(زرد شدن) بالاست.شباهت زیاد این نوع از کامپوزیت با دندان های طبیعی زیاد بوده و  به طوری  که بعد از نصب، تفاوت آن با دندان طبیعی قابل تشخیص نیست

اما در بحث معایب باید گفت استحکام این نوع در مقایسه با کامپوزیت نانوفیل و کامپوزیت میکروفیل کمتر است.و خیلی نمی توان کامپوزیت میکروفیل را برای پر کردن فضای خالی بین دندان ها به کار برد.برای لایه گذاری در روی مینای دندان از این نوع می توان استفاده کرد.

مقاومت در برابر سایش و ظاهر زیبا در کامپوزیت میکروفیل بستگی به نصب درست و ایجاد پیوند مناسب با مینای دندان دارد.

کامپوزیت آی پی اس چیست

کامپوزیت آی پی اس یک گونه از کامپوزیت های نانو هیبریدی است که بیشترین کاربرد را در دندانپزشکی زیبایی دارد.این مدل در کنار ترمیم دندان ها ،ظاهر آنها را هم دوباره زیبا می کند.

برای این مدل از نانو کامپوزیت ها نام آی پی اس ، یک نام تجاری است که در بازار موجود است.

در ساخت کامپوزیت آی پی اس از ذرات ریز سرامیک استفاده می شود و یکی از بهترین روش های کامپوزیت در دنیا است که مقاومت آن به نسبت روش های دیگر بالاست و محکم تر است.

براق بودن ، عدم تغییر رنگ و  عدم رنگ پذیری ،ماندگاری و طول عمر زیاد ،قیمت مناسب از جمله مزایای مهم روش کامپوزیت آی پی اس است.

کامپوزیت آی پی اس را در صورتی که بشکند یا آسیب ببیند می توان آن را ترمیم کرد و در هنگام نصب آن توسط دندان پزشک نیازی به تراشیدن مینای دندان نیست.

 

مقالات پیشنهادی

adminn

1 ماه پیش

adminn

1 ماه پیش

adminn

1 ماه پیش

adminn

2 ماه پیش

adminn

2 ماه پیش

adminn

2 ماه پیش

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *