مراحل عصب کشی دندان و پر کردن دندان

موضوعاتی که در ادامه میخوانید :

مراحل عصب کشی دندان و پر کردن دندان

عصب کشی از جمله درمان ها در دندانپزشکی است که برای حفظ دندان طبیعی و جلوگیری از نابودی دندان انجام می شود.

کلیک کنید :

مرکز عصب کشی در تهران

عامل اصلی که باعث می شود عصب کشی برای دندان نیاز شود ، پوسیدگی دندان و گسترش آن به درون پالپ و رسیدن به عصب دندان است.

مراحل عصب کشی دندان و پر کردن دندان

پالپ دندان که شامل بافت ، عصب و رگ ها در دندان است و برای رشد دندان نقش مهمی دارد.

در دندان های بزرگسالان که رشد کامل شده است ، پالپ عامل تغذیه و زنده ماندن دندان است.پالپ دندان در زیر دو قسمت اصلی دندان یعنی مینا و عاج قرار دارد.

در ادامه مقاله در مورد مراحل عصب کشی دندان و همچنین مراحل پر کردن دندان صحبت خواهد شد.

مراحل عصب کشی دندان

• اگر تصمیم به عصب کشی دندان گرفته اید به یاد داشته باشید که بهترین دندانپزشک را انتخاب کنید زیرا عصب کشی درست باعث خواهد شد که دندان طبیعی در دهان حفظ شود و نیاز به هزینه های سنگین برای جایگزینی دندان از دست رفته نباشد.

• در هنگام ملاقات با دندانپزشک ، دندان به طور کامل معاینه می شود که پزشک اطمینان حاصل کند که عصب کشی واقعا نیاز است.تجربه و مهارت دندانپزشک باعث می گردد تا اشتباها دندان دیگری عصب کشی نشود و یا دندان سالم بی مورد تحت درمان عصب کشی قرار نگیرد.

• برای اطمینان از تشخیص ممکن است دندانپزشک از روش پالپ تستر ، دوربین های مخصوص تشخیص پوسیدگی دندان و یا رادیوگرافی استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

مراقبت های بعد از عصب کشی دندان شامل چه مواردی است؟

عصب کشی در تهرانپارس

• وقتی عفونت به درون پالپ دندان نفوذ می کند و به عصب می رسد ، دندانپزشک چاره ای به جز عصب کشی دندان ندارد زیرا پوسیدگی با ایجاد حفره و سوراخ به عمق دندان رسیده است.در مرحله ی ابتدایی عصب کشی ، دندانپزشک درون پالپ دندان را خالی می کند تا عفونت به قسمت های دیگر یا دندان های کناری منتقل نشود.

• بعد از بی حس کردن دندان ، با فرز و توربین های مخصوص دندانپزشکی ، عاج و مینای دندان تراشیده شده و امکان دسترسی به پالپ دندان ایجاد می شود.

• یک موضوع مهم در عصب کشی دندان ، دسترسی یافتن به دهانه کانال های دندان می باشد.در صورتی که در حین عصب کشی یکی از دهانه ها باقی بماند ، کل عصب کشی شکست خورده و احتمال دارد نیاز به عصب کشی مجدد یا کشیدن دندان باشد.

• بعد از تخلیه ی پالپ ،دندانپزشک با روش هایی با عفونت مقابله می کند.در این عمل که پاک کردن ریشه دندان است ، هر گونه باکتری و عفونت از ریشه پاکسازی می شود.

پرکردن دندان بعد از عصب کشی

پر کردن دندان بعد از عصب کشی و انجام صحیح آن بسیار اهمیت دارد و در صورت عدم دقت ممکن است نیاز به تکرار عصب کشی و حتی جراحی ریشه دندان باشد.

وقتی که فضای خالی در دندان آماده شده باشد ، بعد از رفع عفونت ، پر کردن دندان با مواد مخصوص آغاز می شود.دندانپزشک احتمالا بلافاصله بعد اتمام عصب کشی ، پرکردن را آغاز کند اما در برخی موارد احتمالا یک هفته صبر کند بعد پر کردن دندان شروع شود.

در این مواقع دندانپزشک از مواد پر کننده موقت دندان را پر خواهد کرد تا ریشه دندان در معرض خطر قرار نگیرد.

1 ماه پیش

1 ماه پیش