سیاهی دندان کودکان

علت و درمان سیاهی دندان کودکان

موضوعاتی که در ادامه میخوانید :

کودکان دارای مشکلات مختلفی تا زمان بلوغ خود می باشند. یکی از مشکلاتی که همواره کودکان از آن رنج می برند، مشکلات دهان و دندانی می باشد. یکی از مشکلات دهان و دندان کودکان، سیاهی دندان کودکان می ‌باشد.

همین موضوع باعث شده که بسیاری از افراد با توجه به مشکلاتی که دهان و دندان آنها را تهدید می ‌کند، نسبت به از بین بردن سیاهی دندان کودکان خود اقدام نمایند. ما در این مطلب قصد داریم علت سیاهی دندان کودک، مراحل درمان و پیشگیری از آن را برای افراد مورد بررسی قرار دهیم. چنانچه به این موضوع علاقه مند می باشید، با ما همراه باشید.

کودکان را به مسواک زدن تشویق کنید.

علت سیاهی دندان کودکان

 دندان کودکان بسیار حساس می باشد و ممکن است تحت شرایطی به رنگ سیاه تبدیل شود. عوامل مختلفی می تواند به سیاه شدن دندان کودکان کمک نماید. از این عوامل می توان به مصرف بی رویه مولتی ویتامین، فلوراید، مکمل‌ های آهن و… اشاره کرد. گفتنی است استفاده از نوشیدنی های اسیدی برای کودکان بسیار مضر است و ممکن است دندان آن ها را سیاه ‌نماید.

سیاهی دندان کودکان
یکی از عوامل سیاه شدن دندان در کودکان مواد قندی مصنوعی و در کل غذاهای قندی می باشد.

استفاده از سس های مختلف، توت های تیره و بسیاری دیگر از خوراکی ‌های مختلف، می ‌تواند به این سیاهی کمک نماید. لازم به ذکر است مصرف تتراسایکلین در دوران بارداری باعث سیاه شدن دندان کودکان، پس از رشد دندان آن ها می شود. همچنین استفاده از شیرخشک نیز می‌ تواند این سیاهی را تشدید نماید.


👈کودکان و مراقبت از دندان های کودکان 👉


درمان سیاهی دندان کودک

بسیاری از افراد به دنبال آن هستند که بدانند آیا درمانی برای سیاهی دندان کودکان موجود می باشد یا خیر؟ در این مورد می توان گفت که بله، می توان لکه های سیاه که بر روی دندان کودکان افتاده است را به صورت های مختلف از بین برد.

والدین در اولین اقدام باید کودک خود را به یک دندانپزشک برده و از او بخواهند تا کودکتان را معاینه کنند. از روش هایی که می ‌توان به کاهش سیاهی دندان کودک منجر شود، استفاده از مسواک پس از صبحانه و قبل از رفتن به رختخواب می باشد.


👈مسواک مناسب چه ویژگی هایی دارد 👉


همچنین می توانید از کودک خود بخواهید تا به جز استفاده از خمیردندان و مسواک از جوش شیرین برای شستن دندان خود استفاده نمایند. توصیه ما به والدین این است که از اقدامات سرخود برای از بین بردن سیاهی دندان کودک جدا خودداری نمایید.

پیشگیری

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که راه های پیشگیری از سیاهی دندان کودک چه می باشد. در این مورد می توان گفت اقدامات مختلفی همچون مسواک زدن، دهانشویه های مختلف، استفاده نکردن از عواملی که باعث تشدید سیاهی دندان ها می شود، می تواند بهترین گزینه برای پیشگیری از سیاهی دندان باشد.

از روش‌های دیگر می ‌توان به فلورایدتراپی، کاهش مصرف نوشیدنی هایی که دارای کربنات می باشند، کاهش عوامل آلاینده دهان، فیشور سیلانت و… اشاره کرد.

مقالات پیشنهادی

adminn

1 ماه پیش

adminn

1 ماه پیش

adminn

1 ماه پیش

adminn

2 ماه پیش

adminn

2 ماه پیش

adminn

2 ماه پیش

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *