بهترین مطب دندانپزشکی در منطقه 1

بهترین مطب دندانپزشکی در منطقه 1

موضوعاتی که در ادامه میخوانید :

پزشکی که پس از اتمام دوران تحصیل ، زمینه ی عمل وی در درمان دندان و مراقبت از سلامت دهان و دندان است دندانپزشک نامیده می شود.بخش هایی شامل دهان ، دندان ها ،لثه و مناطق مرتبط در تخصص دندانپزشک می باشد.

از آنجایی که سلامت دهان برای سلامت عمومی بدن ضروری است و برخی مطالعات نشان داده است که بیماری های مربوط به دندان و لثه ها می توانند نشانه وعلامت برخی از مشکلات بهداشتی و سلامت بدن باشند.دندان پزشک با معاینات منظم به بیمار خود در حفظ سلامت دهان و دندان کمک می کند.

در مراقبت از دندان ها یا برای درمان بیماری و مشکلات مربوط به دندان با دانستن ضرورت مراجعه منظم به دندان پزشک ، موضوع انتخاب بهترین دندانپزشک در محل زندگی اهمیت پیدا می کند، گزینه هایی مثل سهولت دسترسی و نزدیک بودن مطب به محل زندگی  از مزیت های یک دندانپزشک و مطب دندانپزشکی خوب است.

بهترین مطب دندانپزشکی در منطقه 1

در ادامه بهترین مطب دندانپزشکی در منطقه 1 به شما معرفی خواهد شد تا دیگر دغدغه ای برای انتخاب پزشک خوب نداشته باشید و مراقب سلامتی دندان هایتان باشید .

دندانپزشک چه کاری انجام می دهد؟

یک دندانپزشک بسیاری از کارهای مهم را در حفظ سلامت دهان و دندان انجام می دهد.معاینه ی منظم بخش عمده ای از کار دندان پزشک است .

بهترین مطب دندانپزشکی در منطقه 1
بهترین مطب دندانپزشکی در منطقه 1

علاوه بر معاینات عمومی ، دندانپزشکی شامل درمانهای اساسی است که در مطب دندانپزشکی انجام شود.درمانهایی مثل پر کردن دندان یا یک عمل جراحی جزئی برای کشیدن دندان ، تمیز و سفید کردن دندان ها در مطب دندانپزشکی صورت می پذیرد.

دندانپزشک بیمار را به استفاده مداوم از مسواک و نخ دندان کشیدن تشویق می کند و می خواهد که حداقل روزی دوبار مسواک زده شود.دندانپزشک این نکته با اهمیت را که عادت های خوبی مثل مسواک زدن و نخ دندان کشیدن می توانند از پوسیدگی دندان و سایر بیماری های دندان و لثه جلوگیری کنند.

در بخش دندانپزشکی تخصصی هم درمان های خاصی وجود دارد که متخصص دندانپزشک برای آن آموزش می بیند.نمونه هایی از این تخصص ها موارد زیر است:

تخصص اندودنتیکس یا ریشه درمانی

در زمینه ی درمان بافت های داخلی دندان یا پالپ که بیشتر از عصب و رگ های خونی تشکیل شده است ، تخصص دارد.متخصص ریشه درمانی ، عصب کشی و دیگر اقدامات مربوط به داخل دندان را انجام می دهد.

متخصص ارتودنسی

برای صاف و هم تراز کردن دندان ها تخصص می گیرند .متخصص ارتودنسی اختلالات مربوط به نامرتب بودن دندان ها را درمان می کند و ارتودنسی را در روی دندان ها نصب می کند.همچین در موارد وجود مشکلات اسکلتی و استخوانی در فک و گردن متخصص ارتودنسی رسیدگی می کند.

پریودنتیکس (لثه درمانی )

درمان بیماری های مربوط به لثه و سایر بافت ها اشاره دارد. یک پریودنتیست با بیماری لثه و سایر مشکلات لثه مقابله خواهد کرد.

پروتزهای دندانی

بیشتر فعالیت این بخش در زیبایی و حل مسائل مربوط به ظاهر دندان است. این متخصص کارهایی مثل ایمپلنت و لمینت را انجام می دهد.

دندانپزشک کودکان

 متخصص در معاینه و درمان دندان های کودکان ، دندانپزشک کودکان علاوه بر آموزش در زمینه ی برخورد با کودک ، محیط مطب را هم مطابق سلیقه ی کودک طراحی می کند.

 

مقالات پیشنهادی

adminn

1 ماه پیش

adminn

1 ماه پیش

adminn

1 ماه پیش

adminn

2 ماه پیش

adminn

2 ماه پیش

adminn

2 ماه پیش

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *